Koelvloeistof
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Koelvloeistof
Hoeveel mag ik na ca. 3500-4000 km kwijt zijn? Voornamelijk niet hele lange ritten. Gaat om 180 uiteraard
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Re: Koelvloeistof
Goeie ! ( dit is fries)jran-lwd schreef:Hoeveel mag ik na ca. 3500-4000 km kwijt zijn? Voornamelijk niet hele lange ritten. Gaat om 180 uiteraard
Mijn ervaring is dat een kv6 altijd wel wat koelvloeistof neemt.
Indien wat vorser gebruik denk dan aan het thermostaathuis in de breedste zin van het woord.
Kijk ff naar mijn bijdragen.
Groetend.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Koelvloeistof
[quote="jran-lwd"]Hoeveel mag ik na ca. 3500-4000 km kwijt zijn? Voornamelijk niet hele lange ritten. Gaat om 180 uiteraard[/quote
Oh ja je hebt nog geen concreet antwoord.
Ik ga voor ca 250cc
Oh ja je hebt nog geen concreet antwoord.
Ik ga voor ca 250cc
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
in principe niks, check inderdaad het thermostaathuis / waterpomp / en de kachelaansluiting achteraan je blok naar schutbord.
en 20 cm daarvoor zit een service aansluiting die ook vaak wat druppels verliest.
daar zit een kunststof pijpje in wat op den duur vervormd.
bij mij zit er een koperen in met betere slangklemmen.
hangen er bv druppels onder je blok?
aan de schakelstangen bv
of onderaan aan de distributie zijde ?
en 20 cm daarvoor zit een service aansluiting die ook vaak wat druppels verliest.
daar zit een kunststof pijpje in wat op den duur vervormd.
bij mij zit er een koperen in met betere slangklemmen.
hangen er bv druppels onder je blok?
aan de schakelstangen bv
of onderaan aan de distributie zijde ?
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Oke thanks. Ik heb in ieder geval teveel verlies. Het is meer dan die 250cc.
Ik ben dus even aan het kijken wat het kan zijn (zoveel he ). Ik wil eerst wat dingen uitsluiten en ga de dingen die Martin heeft genoemd even nakijken. Waterpomp lijkt mij onwaarschijnlijk, want deze is samen met distr. riem in 2012 vervangen.
Na mooi maken is het nu tijd voor divers onderhoud. APK zit er ook aan te komen
Ik ben dus even aan het kijken wat het kan zijn (zoveel he ). Ik wil eerst wat dingen uitsluiten en ga de dingen die Martin heeft genoemd even nakijken. Waterpomp lijkt mij onwaarschijnlijk, want deze is samen met distr. riem in 2012 vervangen.
Na mooi maken is het nu tijd voor divers onderhoud. APK zit er ook aan te komen
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS