
Het einde van een tijdperk is voor mij nabij
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Motorisch zal ik er weinig van zeggen, maar jullie zijn alle elektronische problemen vergeten van de Renault Laguna en Citroen C5? Auto's uit dezelfde periode maar daar zou ik er nog geen één van willen hebben.
Daarbij is de kwaliteit bij Mercedes de laatste jaren enorm gedaald, ze hebben vorig jaar zelf het nieuws in de wereld gebracht dat ze daar aan willen verbeteren..... Alsof de Citan (eigenlijk een Renault-product) het voorbeeld van een kwaliteitsbusje is. Ik denk het ook niet.....
En inderdaad, renault motoren zijn best goed, werden bijvoorbeeld ook volop in "onze" Volvo 340's gebruikt, maar het is niet enkel de motor. Plaatwerk, roest, de manier waarop de bekabeling is gemaakt, isolatie en afwerking... Bekijk eens een Peugeot 307 onder de motorkap; alle kapjes rammelen, losse stukjes isolatie etc... Voor mij persoonlijk noem ik dat geen kwaliteit. Wat niet wegneemt dat je er best 4 ton mee kunt rijden....
Iedere auto heeft zijn problemen, maar na twee 75's (totaal meer dan 9 jaar gereden) is mijn ervaring dat ze ook in onderhoud, ondanks de bekende issues, veel goedkoper zijn dan de "reguliere" merken.
Daarbij is de kwaliteit bij Mercedes de laatste jaren enorm gedaald, ze hebben vorig jaar zelf het nieuws in de wereld gebracht dat ze daar aan willen verbeteren..... Alsof de Citan (eigenlijk een Renault-product) het voorbeeld van een kwaliteitsbusje is. Ik denk het ook niet.....
En inderdaad, renault motoren zijn best goed, werden bijvoorbeeld ook volop in "onze" Volvo 340's gebruikt, maar het is niet enkel de motor. Plaatwerk, roest, de manier waarop de bekabeling is gemaakt, isolatie en afwerking... Bekijk eens een Peugeot 307 onder de motorkap; alle kapjes rammelen, losse stukjes isolatie etc... Voor mij persoonlijk noem ik dat geen kwaliteit. Wat niet wegneemt dat je er best 4 ton mee kunt rijden....
Iedere auto heeft zijn problemen, maar na twee 75's (totaal meer dan 9 jaar gereden) is mijn ervaring dat ze ook in onderhoud, ondanks de bekende issues, veel goedkoper zijn dan de "reguliere" merken.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Mwah.. om de Rover 75 als 'bench mark' voor duurzaamheid en betrouwbaarheid aan te duiden vindt ik weer een beetje ver gaan. Qua carosserie en elektronika is er idd niet veel mis. Maar mechanisch is het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Aantal dingen; koppeling en dubbelmassa vliegwiel, cool fan, veren die breken, voorwielophanging met fusees en silent blocks. motorsteunen zijn zaken die het snel begeven.
En dan de problemen in het begin met de koppakking van de 4 cil K-serie motor niet te vergeten
Oké ! Voor mij geen reden om hem aan de kant te slingeren. Maar alles in perspectief.. 
En dan de problemen in het begin met de koppakking van de 4 cil K-serie motor niet te vergeten


-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
zo lang ik auto rij is deze zs de auto met de meeste kosten en hiervoor een rover 400 tourer niet veel mee gehad de 214si was ook geen probleem met g3 instalatie.
daarnaast nog duits japans en frans gereden.
ik ben nu aan het rond kijken voor een diesel want ik rij nu veel meer kilometers maar het zal geen mg of rover worden ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
daarnaast nog duits japans en frans gereden.
ik ben nu aan het rond kijken voor een diesel want ik rij nu veel meer kilometers maar het zal geen mg of rover worden ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Greets mgron
Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23
Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23

-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
dus jouw MG zien we spoedig op mp ?mgron schreef:zo lang ik auto rij is deze zs de auto met de meeste kosten en hiervoor een rover 400 tourer niet veel mee gehad de 214si was ook geen probleem met g3 instalatie.
daarnaast nog duits japans en frans gereden.
ik ben nu aan het rond kijken voor een diesel want ik rij nu veel meer kilometers maar het zal geen mg of rover worden ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats:
Ik lees alle reacties met veel plezier. Ik ben namelijk al bijna 2,5 decennia liefhebber en eigenaar van MG en Rover.
Ik heb in 1990 een MGB uit 1972 gekocht. Deze auto is nog steeds in mijn bezit en er zijn geen plannen om deze de deur uit te doen.
De Rover 75 Tourer is mijn vierde Rover. In 1993 begonnen met een nieuwe 216 GSi met kenteken GG-ND-12, daarna een 400 Tourer met kenteken TX-LG-33. In slecht weer ben ik met deze Rover in het centrum van Bocholt (D) op een paaltje gereden. Dit waren donkergrijze metalen paaltjes. Ik stond stil op het derde paaltje. Deze Rover is opgevolgd door een Rover 75 2.0 club met kenteken 87-FN-TX. Ik miste echter de voordelen en de lijn van een stationcar zodat ik deze Rover na anderhalf jaar ingeruild heb voor de huidige Tourer. Bij mijn weten zijn mijn oude Rovers niet meer in leven, althans niet in Nederland.
Als Rover als merk nog steeds in leven was had ik zeker weer naar een Rover uitgekeken. Ik vind het erg jammer dat er via officiële wegen in Nederland geen nieuwe MG's en Roewe's worden verkocht.
Een betrouwbaar en betaalbaar Engels alternatief voor Rover ken ik niet. Ik heb even aan Jaguar gedacht, bijvoorbeeld een van de laatste X-series Estates, maar deze worden ook al een aantal jaren niet meer gebouwd. De XF is een diesel, voor mij met mijn weinige rijden een te dure auto.
Ik was zodoende op zoek naar een nieuwere station met een in mijn ogen mooie lijn. In eerste instantie een Volvo V60, zijn toch nog erg prijzig. De Peugeot 508 SW vind ik er echter ook fraai uitzien (ik weet, dat is subjectief), en met alle extra's van de Allure-uitvoering (vergelijkbaar met Sterling) is het een luxe wagen.
Maar ja, als Rover anno 2015 nog had bestaan..........
Ik heb in 1990 een MGB uit 1972 gekocht. Deze auto is nog steeds in mijn bezit en er zijn geen plannen om deze de deur uit te doen.
De Rover 75 Tourer is mijn vierde Rover. In 1993 begonnen met een nieuwe 216 GSi met kenteken GG-ND-12, daarna een 400 Tourer met kenteken TX-LG-33. In slecht weer ben ik met deze Rover in het centrum van Bocholt (D) op een paaltje gereden. Dit waren donkergrijze metalen paaltjes. Ik stond stil op het derde paaltje. Deze Rover is opgevolgd door een Rover 75 2.0 club met kenteken 87-FN-TX. Ik miste echter de voordelen en de lijn van een stationcar zodat ik deze Rover na anderhalf jaar ingeruild heb voor de huidige Tourer. Bij mijn weten zijn mijn oude Rovers niet meer in leven, althans niet in Nederland.
Als Rover als merk nog steeds in leven was had ik zeker weer naar een Rover uitgekeken. Ik vind het erg jammer dat er via officiële wegen in Nederland geen nieuwe MG's en Roewe's worden verkocht.
Een betrouwbaar en betaalbaar Engels alternatief voor Rover ken ik niet. Ik heb even aan Jaguar gedacht, bijvoorbeeld een van de laatste X-series Estates, maar deze worden ook al een aantal jaren niet meer gebouwd. De XF is een diesel, voor mij met mijn weinige rijden een te dure auto.
Ik was zodoende op zoek naar een nieuwere station met een in mijn ogen mooie lijn. In eerste instantie een Volvo V60, zijn toch nog erg prijzig. De Peugeot 508 SW vind ik er echter ook fraai uitzien (ik weet, dat is subjectief), en met alle extra's van de Allure-uitvoering (vergelijkbaar met Sterling) is het een luxe wagen.
Maar ja, als Rover anno 2015 nog had bestaan..........
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
goh...koop nu wat je hart zegt. V60 is in mijn opinie zeker met benzine een echte aanrader maar kleiner dan een 508 of Rover 75
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats:
Mijn ouwe trouwe Rover wordt nu aangeboden:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/12507726
De type-aanduiding klopt niet helemaal
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/12507726
De type-aanduiding klopt niet helemaal

-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats: