Koppeling/Versnellingsbak Rover 216i Cabrio
Koppeling/Versnellingsbak Rover 216i Cabrio
Ben met onderhoud bezig van een Rover 216i Cabrio, met Honda motorblok.
Nu werd mij verteld dat de bakolie dezelfde is als motorolie, volgens een website is dat ook zo, maar dat komt toch wat vreemd over. Klopt dat inderdaad ?
Ja ik weet dat het bij een Austin Metro zo is, maar bij andere MG-R modellen ?
Zit overigens de vulplug van deze bak inderdaad achter de aandrijfas rechts ?
Nu werd mij verteld dat de bakolie dezelfde is als motorolie, volgens een website is dat ook zo, maar dat komt toch wat vreemd over. Klopt dat inderdaad ?
Ja ik weet dat het bij een Austin Metro zo is, maar bij andere MG-R modellen ?
Zit overigens de vulplug van deze bak inderdaad achter de aandrijfas rechts ?
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Euh nee, er kan wel 10W40 in maar hoogstens om bij te vullen.
Niet uitsluitend 10W40 in gooien.
Wat je er in wil hebben is "MTF94".
Niet uitsluitend 10W40 in gooien.
Wat je er in wil hebben is "MTF94".
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Zit in ieder geval genoeg olie in, als ik de plug die achter de aandrijfas zit volgens mij los haal. Komt mooi kleurtje uit vind ik zelf.
Stelde de vraag mede omdat de ene keer de pook soepel in de versnellingen gaat en de andere keer is het echt harken waarbij in z'n achteruit tandjes poetsen hoorbaar kan zijn.
Stelde de vraag mede omdat de ene keer de pook soepel in de versnellingen gaat en de andere keer is het echt harken waarbij in z'n achteruit tandjes poetsen hoorbaar kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
Zelfde probleem heb ik ook met de vi, achteruit is echt een k*tversnelling, als je te snel bent dan gaat ie even tandenpoetsen..
Ik heb ook de bak olie vervangen maar merk niet echt verschil.
Tegenwoordig doe ik altijd even in de vrij de koppeling snel oplaten komen, dan gaat ie het makkelijkst in z'n achteruit.
Ik heb ook de bak olie vervangen maar merk niet echt verschil.
Tegenwoordig doe ik altijd even in de vrij de koppeling snel oplaten komen, dan gaat ie het makkelijkst in z'n achteruit.

Honda gooide toentertijd zelf ook 10w40 erin. Staat ook in de boekjes.118GTR schreef:Euh nee, er kan wel 10W40 in maar hoogstens om bij te vullen.
Niet uitsluitend 10W40 in gooien.
Wat je er in wil hebben is "MTF94".

edit: plaatje

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Als de motor Honda is is de bak ook Honda bij een Rover.
In mijn 827 Vitesse heb ik 10W40 zitten
In mijn 827 Vitesse heb ik 10W40 zitten
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Idd, is een Honda bak in de 216. Hier info over vullen:
http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... d-1325930/
http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... d-1325930/
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.