tf met koelprobleem
tf met koelprobleem
de titel zegt het misschien niet juist.
want koeling is niet het probleem bij de tf die ik onderhoud.
er is onderweg al een paar keer een pil of anders rommel ingegooid om het koelsysteem dicht te maken.
het volgende doet zich voor.
alle slangen zijn heel, stuk rijden ...motor lekkerwarm.
gaat tanken en zet motor uit.
binnen een tiental seconden loopt er kvs uit ergens.
plas onder de auto...
kvs reservoir half leeg, motorruimte onder de spetters kvs.
lekken stopt spontaan.
nu verdenk ik ergens een ophoping van die rommel en dat de druk en de temperatuur in het koelsysteem oplopen als de motor warm word uitgezet.
wat logies is omdat er geen circulatie en koeling meer is.
de kvs word dan onder de dop van het reservoir uitgeperst totdat de druk lager is en stopt.
vandaar dat het systeem ook niet leeg loopt.
wat is jullie gedacht?
want koeling is niet het probleem bij de tf die ik onderhoud.
er is onderweg al een paar keer een pil of anders rommel ingegooid om het koelsysteem dicht te maken.
het volgende doet zich voor.
alle slangen zijn heel, stuk rijden ...motor lekkerwarm.
gaat tanken en zet motor uit.
binnen een tiental seconden loopt er kvs uit ergens.
plas onder de auto...
kvs reservoir half leeg, motorruimte onder de spetters kvs.
lekken stopt spontaan.
nu verdenk ik ergens een ophoping van die rommel en dat de druk en de temperatuur in het koelsysteem oplopen als de motor warm word uitgezet.
wat logies is omdat er geen circulatie en koeling meer is.
de kvs word dan onder de dop van het reservoir uitgeperst totdat de druk lager is en stopt.
vandaar dat het systeem ook niet leeg loopt.
wat is jullie gedacht?
oke ,maar waarom loopt de druk dan zo op.
er zij nu al 2 slangen geklapt waaronder 1 nieuwe.
dop van expansie vat/reservoir zou ik kunnen vernieuwen net als de thermostaat..
zat te denken aan een flush omdat er zoveel troep in zit.
de koppakking is goed, vorig jaar gedaan en geen problemen meer gegeven.
er zij nu al 2 slangen geklapt waaronder 1 nieuwe.
dop van expansie vat/reservoir zou ik kunnen vernieuwen net als de thermostaat..
zat te denken aan een flush omdat er zoveel troep in zit.
de koppakking is goed, vorig jaar gedaan en geen problemen meer gegeven.
oei blijf ver weg van dit soort lapmiddeltjes. Het heeft hetzelfde effect als een rauw ei in het koelsysteem gooien.
Een flush lijkt me een goed idee en daarna ontluchten met de bips in de lucht.
Het lijkt op een airlock die uitzet door de warmte en daardoor kvs er uit duwt.
Een flush lijkt me een goed idee en daarna ontluchten met de bips in de lucht.
Het lijkt op een airlock die uitzet door de warmte en daardoor kvs er uit duwt.
Geld moet rollen. Het liefst op 4 wielen.
Proud owner of MGB Roadster ('72 stage 2) en Co owner of MG TF 160.
Proud owner of MGB Roadster ('72 stage 2) en Co owner of MG TF 160.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond