MEMS 3 aansluitingen 18k4

414 416 418 420 45
Plaats reactie
ventus

MEMS 3 aansluitingen 18k4

Bericht door ventus »

Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende..?
Ik heb een 18k4 blok met een MEMS3 ECU. De ECU is bij ZandF tuning getuned en de startbeveiliging is er af gehaald. Het 5AS kastje wat normaal aan de ecu hangt is er dus niet meer.
Op de kleine stekker zijn wat aansluitingen naar de accu, massa, brandstofpomp en hoofdrelais. De grote stekker gaat puur naar de sensoren etc. op de motor zelf.
Nu mijn probleem; in de manual staat dat op pin 61 (zit op de kleine stekker) een signaal komt te staan als contact in stand 2 wordt gezet.
Wat voor signaal is dit? Geen 12V...zo had ik het nu gemaakt, maar dat wrkt niet.
Bij contact zou namelijk de massa van het hoofdrelais en de brandstofpomp aan massa worden gelegd maar dit gebeurt niet.
Hoe krijg ik de ECU aan de gang?

Gr, Robin
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken of ik wat kan vinden.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Daar komt inderdaad gewoon een geschakelde +.
Is de constante + wel aanwezig evenals de massa's?
Kun je het systeem uitlezen en evt kijken of de pomp wel werkt tijdens actuatortest?
ventus

Bericht door ventus »

arjen schreef:Daar komt inderdaad gewoon een geschakelde +.
Is de constante + wel aanwezig evenals de massa's?
Kun je het systeem uitlezen en evt kijken of de pomp wel werkt tijdens actuatortest?
Thanks voor de bevestiging.
Ik heb alles nog een keer opnieuw aangesloten en toen liep hij...maar ging niet meer uit :-) ik had het zo gemaakt dat het hoofdrelais zichzelf aanhield als hij eenmaal liep. Na alles nog een keer nameten kwam ik er achter. Nu loopt hij als een zonnetje! Een klein dingetje; de distributieriem loopt af en toe tegen de beschermkap aan. Past heel erg nauw, met wat heen en weer duwen loopt hij nu vrij.

Nu afbouwen; hopelijk voor het weekend klaar!
Gr, Robin
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Mooi dat ie het doet!

Wat betreft het aanlopen van de distributiekap, het wil nog wel eens helpen om ringetjes te plaatsen achter de boutjes van de binnenste dustributiekap. Het gaat dan om die 2 direct onder de nokkenassen.
ventus

Bericht door ventus »

arjen schreef:Mooi dat ie het doet!

Wat betreft het aanlopen van de distributiekap, het wil nog wel eens helpen om ringetjes te plaatsen achter de boutjes van de binnenste dustributiekap. Het gaat dan om die 2 direct onder de nokkenassen.
Ga ik proberen.
Gr Robin
Plaats reactie