Continental staat idd als merk in mijn lijstje van stille banden. Diverse reviews van gebruikers zijn erg te spreken over de Premium Contact. Naast laag geluidsniveau worden ook slijtage en "cornering responsiveness" geroemd.Tommer schreef:Helaas is het bandenmaatje van de R75 niet getest, maar over het algemeen zijn Continental Premium Contact erg geruisloos.
Danku danku. Er zitten behoorlijk wat uurtjes in, maar het is voor een goede zaak laten we maar zeggen. Overigens heb ik naast genoemde bronnen ook de AutoVisie Tuning & Accessoires 2004 gids gebruikt. Hier worden per band wel alleen de positieve eigenschappen genoemd (in tekst), dus lastig om kaf van het koren te scheiden.Tommer schreef:Bij nader inzien heb je goede research verricht
Holy crap. Dit is geweldig. Heb nu even geen tijd om er goed naar te kijken, maar denk dat ik e.e.a. in een Excel-bestandje zet en hier en daar aanvul met info uit de andere bronnen. Resultaten laat ik natuurlijk hier weten.Tommer schreef:http://www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp
Klopt, 205/65 R15 94V (of minimaal 94H). Ennuh, zeg maar jij anders voel ik me niet meer de jongste R75-rijder van dit forum.Tommer schreef:Ik geloof dat de R75 205mm is, dus zal normaal gezien de Conti echt wel uw band zijn....

Is voor mij niet direct een issue.Tommer schreef:Wat voor mij ook belangrijk was, omdat ik elke dag met parkeren langs trottoirs: de aanweigheid van velgrandprotectie...
We hebben allemaal wel een fetish, of niet soms? :PTommer schreef:Zoals je leest kick ik echt op rubber, vind wel de conti's het mooist...
Tommer,
Dank voor je vele en goede bijdragen. Hier kan ik iets mee! Als ik een beetje slaag met het Excel-overzichtje, dan delen we de winst...

Cheers,
Casper.