214SI startblokkering

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Wouter83

214SI startblokkering

Bericht door Wouter83 »

Hallo,

De Rover 214SI van mijn moeder heeft sinds een paar dagen een probleem waardoor ze geen gebruik meer kan maken van haar geliefde auto. De ANWB is erbij geweest en wist ook niet hoe ze het moesten oplossen.

De startblokkering blijft actief en reageert niet meer op de afstandsbedieningen. De deuren nagenoeg niet meer. In één van de afstandsbedieningen zit een nieuw batterijtje in de andere niet. Bij het openen van de auto blijft het rode lampje branden as usual, maar de blokkering kan dus niet eraf worden gehaald. De veiligheidskaart is ook onvindbaar, dus de sleuteltruc werkt ook niet.

De unit is er één met een L erop en deze is droog en alles qua bekabeling lijkt goed te zitten. Op internet heb ik al gevonden dat een oplossing is om de ecu, startonderbreking en de afstandsbedieningen te vervangen, maar zijn er ook andere mogelijkheden?

Alvast hartelijk dank voor de reactie(s) en met vriendelijke groet,

Wouter
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Stel je even voor in het daarvoor bestemde gedeelte ;)


makkelijkste is idd om de ecu's te vervangen.
Mocht je er belang bij hebben, heb hier nog een complete ecu met alarm unit en handzenders liggen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Vrijwel altijd is de handzender defect. Deze heb ik wel op voorraad. Alle ex dealers zullen ze ook wel hebben liggen.
Bij ons heb je voor 65 euro weer een nieuwe eraan.
Waar staat de auto?
Wouter83

Bericht door Wouter83 »

Ha Arjen,

Bedankt voor je reactie. Beide handzenders zouden dan ongeveer tegelijk defect moeten zijn geraakt en die kans lijkt mij klein.
JD is redder in nood, zijn pakket wordt overgenomen en zetten we er binnenkort in opdat het Rovertje weer uit Woudenberg kan ontsnappen. Mits het niet ergens in de bedrading zit, dan zijn we wat verder van huis, maar ik heb er inmiddels wel vertrouwen in dat het in de startonderbreker zit onder het dashboard.

Wel handig om te weten dat we bij jou langs kunnen komen voor een nieuwe mocht een handzender het begeven.

Prettig weekend!

Wouter
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Woudenberg is lekker dichtbij :lol:
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Burgum ook!
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Vind ik leuk :p :lol:
Plaats reactie