Rover 416 bwjr 10-99Koppelingspedaal werkt niet meer...help!
Rover 416 bwjr 10-99Koppelingspedaal werkt niet meer...help!
Mijn vrouw reed vandaag van de supermarkt weg, reed over een drempel in zijn 2 en hoorde een knak!
Nu blijft koppelingspedaal omhoog staan en komt niet meer vanzelf terug omhoog, dus kan niet schakelen....
Wat kan er aan de hand zijn???
Nu blijft koppelingspedaal omhoog staan en komt niet meer vanzelf terug omhoog, dus kan niet schakelen....
Wat kan er aan de hand zijn???
Kabel gebroken.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zit.
Deze willen nog weleens kapot gaan.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zit.
Deze willen nog weleens kapot gaan.
Laatst gewijzigd door Docklands op ma aug 18, 2014 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DE ZR heeft een kabel (had al eens jullie probleem in mijn ZR die ik indertijd had), dus ik denk in de ZS ook. De ANWB heeft me ter plaatse geholpen met een universele kabel die ze op maat gesteld hebben. Later bij de beurt heb ik bij de Rover dealer het vervangen door de originele kabel.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
AANVULLING OP EERSTE POST HIER:p@p@zs schreef:Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
Koppelingspedaal komt wel omhoog, kan m intrappen, maar niet schakelen, piept (aanloopgeluid) als auto stationair loopt en deze piep gaat harder als je -pedaal intrapt.
Vloeistof oke.
Koppelingsplaten kapot??
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Rover 45/MG ZS is hydraulisch. Ik heb ook iets gehad, maar ik kon gewoon koppelen en schakelen. Was bij mij inderdaad een busje in het koppelingspedaal dermate verbrokkeld dat die z'n werk niet meer deed en het pedaal een cm of 4 omhoog kwam. Dit lijkt me me meer een kapotte hoofd- of hulpcilinder of wat met de platen... Nogal erger dus.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.
Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
De druk lager was idd kapot, compl nieuwe koppelingsplaat en rijd weer als een zonnetje dus topic kan op slot118GTR schreef:Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.
Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
Gr
Marcel