MG ZT 135 CDti - Go or No Go
MG ZT 135 CDti - Go or No Go
Om onze huidige auto te ontlasten met de vele kilometers die deze nu moet maken zijn we op zoek naar een leuke (goede) gebruikte MG ZT.
In dit geval een 135 CDti.
Nu zijn we tegen een zo op het eerste gezicht knap exemplaar gelopen.
Het betreft een MG ZT uit april 2004 met 198000 km op de teller.
Volgens de huidige eigenaar heeft deze de afgelopen twee jaar het nodigde vervangen, waaronder:
- compleet nieuwe koppeling 2014
- nieuwe draagarm (2014)
- nieuwe brandstofpomp (2013)
- nieuwe dynamo (2012)
Aangezien we vorig jaar onze ZR bij een (Ex) Rover gekocht hadden en eigenlijk na ruim 8 maanden van alles aan het licht kwam hadden we zoiets van we proberen het gewoon bij een particulier.
Maar nu is de vraag is dit raadzaam!!?
Wat zijn jullie ervaringen met deze uitvoering en waar moeten we goed opletten.
Groeten John en Wendy
In dit geval een 135 CDti.
Nu zijn we tegen een zo op het eerste gezicht knap exemplaar gelopen.
Het betreft een MG ZT uit april 2004 met 198000 km op de teller.
Volgens de huidige eigenaar heeft deze de afgelopen twee jaar het nodigde vervangen, waaronder:
- compleet nieuwe koppeling 2014
- nieuwe draagarm (2014)
- nieuwe brandstofpomp (2013)
- nieuwe dynamo (2012)
Aangezien we vorig jaar onze ZR bij een (Ex) Rover gekocht hadden en eigenlijk na ruim 8 maanden van alles aan het licht kwam hadden we zoiets van we proberen het gewoon bij een particulier.
Maar nu is de vraag is dit raadzaam!!?
Wat zijn jullie ervaringen met deze uitvoering en waar moeten we goed opletten.
Groeten John en Wendy
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Prachtig mooie auto, dat in ieder geval. Mijn vader heeft een ZT gehad en die was/is er lyrisch over. Was welliswaar de V6, maar qua rijgedrag heel aangenaam. Dit dieselblok is niet van mijn favo merk, maar wel een heel fijn blok. Maar dat heb ik dus allemaal van horen en zeggen
En tsja, onderhoud en gekke dingen is vaak toch afwachten
En tsja, onderhoud en gekke dingen is vaak toch afwachten
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Is een "gewoon" een leuk project voor Martin, en ik ben overtuigd dat ie vakwerk levert. Is een mooie facelift ZT-T...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ah, 2 men, 1 thought....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ik heb onlangs particulier een ZT gekocht. Bijna 3 ton op de teller... ook met volledig onderhoud. Toch problemen met koppelingscilinder nu. Kleinigheidje blijf je houden, blijft een auto.
Mits prijs onder 4000 zou ik het zeker doen.
Mits prijs onder 4000 zou ik het zeker doen.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997