start problemen
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
start problemen
Mijn 45 diesel heeft bij een koude veel moeite met starten.
Als hij eenmaal even gedraaid heeft, start hij vervolgens prima.
Hij had er vorige winter met het koude weer ook al problemen me, maar de afgelopen tijd lijkt het alleen maar erger te worden.
Als hij eenmaal aanslaat, komt er een dikke pluim rook uit, en draait hij verder meestal prima.
"Meestal" want soms loopt hij ineens zeer beroerd, en klinkt de motor heel luid (overdreven tractor geluid) wat dan ineens ook weer weg is. De ene keer wat langer als de andere keer.
Iemand een idee?
Als hij eenmaal even gedraaid heeft, start hij vervolgens prima.
Hij had er vorige winter met het koude weer ook al problemen me, maar de afgelopen tijd lijkt het alleen maar erger te worden.
Als hij eenmaal aanslaat, komt er een dikke pluim rook uit, en draait hij verder meestal prima.
"Meestal" want soms loopt hij ineens zeer beroerd, en klinkt de motor heel luid (overdreven tractor geluid) wat dan ineens ook weer weg is. De ene keer wat langer als de andere keer.
Iemand een idee?
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Yep gloei kaarsen.
Even met een ohm meter doormeten welke doorgebrand is/zijn.
Of meteen 3 nieuwe kopen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-45-2-0- ... 43be497b87
Even met een ohm meter doormeten welke doorgebrand is/zijn.
Of meteen 3 nieuwe kopen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-45-2-0- ... 43be497b87
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Het lopen als een trekker ligt waarschijnlijk een probleem met de inspuitversteller.
In Marvons geval zou de timing van de brandstofpomp iets af kunnen wijken. Bij lopende motor kan een kleine afwijking bijgeregeld worden, maar in de startfase kan dit voor problemen zorgen. Andere opties zijn compressieverlies of een versleten hd pomp, maar dat komt normaal gesproken niet zo snel voor.
In Marvons geval zou de timing van de brandstofpomp iets af kunnen wijken. Bij lopende motor kan een kleine afwijking bijgeregeld worden, maar in de startfase kan dit voor problemen zorgen. Andere opties zijn compressieverlies of een versleten hd pomp, maar dat komt normaal gesproken niet zo snel voor.
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
zie linkJohnny_D schreef: Wat houd het tractor syndroom in?
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... r+syndrome
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
En hier nog een L-series die niet van kou lijkt te houden, de SW start ook moeilijker de laatste dagen...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Het heeft ff geduurd, maar het probleem is verholpen.
Na het even op mg-rover.org na gevraagt te hebben, konden ze het me haarfijn uit leggen wat er loos was, en wat ik er aan kon doen.
De timing van de diesel pomp stond 4 graden verkeert (lees 3mm verdraaid)
Dit komt omdat het borg gat wat je gebruikt bij het vervangen van de riem, niet overeen komt met de juiste stand van de pomp.
Ik kon de ecu uitlezen met mijn obd stekker, en daaruit bleek dat de advanced timing van de pomp op -2 stond bij een warme stationair draaiende motor.
Dit moest eigenlijk tussen de +1,5/2.0 zitten. 3./4 graden er naast dus.
Zo zie je maar weer, vertrouw dus nooit blind op je manual
Na het even op mg-rover.org na gevraagt te hebben, konden ze het me haarfijn uit leggen wat er loos was, en wat ik er aan kon doen.
De timing van de diesel pomp stond 4 graden verkeert (lees 3mm verdraaid)
Dit komt omdat het borg gat wat je gebruikt bij het vervangen van de riem, niet overeen komt met de juiste stand van de pomp.
Ik kon de ecu uitlezen met mijn obd stekker, en daaruit bleek dat de advanced timing van de pomp op -2 stond bij een warme stationair draaiende motor.
Dit moest eigenlijk tussen de +1,5/2.0 zitten. 3./4 graden er naast dus.
Zo zie je maar weer, vertrouw dus nooit blind op je manual
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Mooi dat het opgelost is, maar je had de pomp toch laten reviseren en afstellen? De poulie is bij jou blijkbaar los geweest van de as zonder de pomp te blokkeren, als je m daarna met de blokkeerpen op tijd zet is de kans inderdaad groot dat ie niet goed staat.
M.a.w. als de pomp juist gemonteerd is dan distributie idd monteren met pen in de pomp.
Maar als je de krukas op tijd hebt en de pen in de pomp past dan niet dan beter zelf merktekens zetten voordat je de oude riem eraf haalt.
M.a.w. als de pomp juist gemonteerd is dan distributie idd monteren met pen in de pomp.
Maar als je de krukas op tijd hebt en de pen in de pomp past dan niet dan beter zelf merktekens zetten voordat je de oude riem eraf haalt.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Naar het schijnt is die pomp er niet af geweest, en dus de poulie ook niet.
wel vind ik het erg vaag blijven dat die gasten niet gezien hebben dat de timing niet klopte, en ze daar niks aan gedaan hebben.
Ik heb namelijk gemeld dat hij slecht starten en hun konden niks vinden.
Volgens de engelse komt het wel vaker voor dat dat punt van af fabriek niet klopt.
wel vind ik het erg vaag blijven dat die gasten niet gezien hebben dat de timing niet klopte, en ze daar niks aan gedaan hebben.
Ik heb namelijk gemeld dat hij slecht starten en hun konden niks vinden.
Volgens de engelse komt het wel vaker voor dat dat punt van af fabriek niet klopt.