Benzine e10 tanken in duitsland
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di nov 06, 2012 11:30 am
- Woonplaats:
- Locatie: Huizen
Benzine e10 tanken in duitsland
Ik heb een mg zs 120 oktober 2003. Kan ik hiermee in duitsland benzine e10 tanken?
nee, juist hoger het is vergelijkbaar met euro 98
Alleen is het schraler en agressiever dus minder goed voor je brandstofleiding, brandstofpomp en klepzittingen.
Voordeel is wel dat je er meer vermogen door krijgt al is dat minimaal.
E10 is 90% benzine en 10% ethanol
E85 is 15% benzine en 85% ethanol ( kun je niet zomaar op rijden )
Voorbeeldje, mijn crossauto heeft op euro 95 ongeveer 175 pk en met E85 194 pk.
Nog een nadeel is dat het verbruik iets omhoog gaat.
Alleen is het schraler en agressiever dus minder goed voor je brandstofleiding, brandstofpomp en klepzittingen.
Voordeel is wel dat je er meer vermogen door krijgt al is dat minimaal.
E10 is 90% benzine en 10% ethanol
E85 is 15% benzine en 85% ethanol ( kun je niet zomaar op rijden )
Voorbeeldje, mijn crossauto heeft op euro 95 ongeveer 175 pk en met E85 194 pk.
Nog een nadeel is dat het verbruik iets omhoog gaat.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
@jd, die vergelijking ben ik het niet helemaal me eens.
De coupe liep namelijk fantastisch op 98 (beter dan op 95), maar op e10 was het complet ruk, en kreeg ik zelfs een paar x een chek engine lampje.
E10 kan je blok aan tastten, zo raad *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) het zeer af om het te tanken.
Het blijft gewoon bocht
De coupe liep namelijk fantastisch op 98 (beter dan op 95), maar op e10 was het complet ruk, en kreeg ik zelfs een paar x een chek engine lampje.
E10 kan je blok aan tastten, zo raad *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) het zeer af om het te tanken.
Het blijft gewoon bocht

sjah, het kan. Maar de coupe was een honda motor en honda geeft aan dat hun injectiemotoren vanaf 1996 geschikt zijn voor e10.( weet niet wat het bouwjaar van de jouwe was ? )
Echter heb ik ook gehoord dat de brandstofpompen van honda op e85 kapot lopen omdat er aluminium inzit wat opgevreten werd door de ethanol.
Zijn wel meer mensen die er slechte ervaring mee hebben
Wat veel mensen niet weten is dat de euro 95 die wij vandaag de dag aan de pomp tanken soms al voor 5% uit ethanol bestaat. In feite is euro 95 E5 brandstof / kan E5 brandstof zijn. Dus E10 is hooguit een verhoging van de ethanolwaarde van 5% t.o.v. onze huidige brandstof. Persoonlijk geloof ik niet dat direct kwaad kan.
Maar ik raad het niet aan dat mensen er op gaan rijden, tank het alleen als het niet anders kan. Tot nu toe zijn er bij rover geen testen geweest of rover er tegen kan.
volgens mij rijden ze in de rallycross ook op e85 ( al weet ik dat niet zeker )
waar is bart al je hem nodig hebt

Echter heb ik ook gehoord dat de brandstofpompen van honda op e85 kapot lopen omdat er aluminium inzit wat opgevreten werd door de ethanol.
Zijn wel meer mensen die er slechte ervaring mee hebben

Wat veel mensen niet weten is dat de euro 95 die wij vandaag de dag aan de pomp tanken soms al voor 5% uit ethanol bestaat. In feite is euro 95 E5 brandstof / kan E5 brandstof zijn. Dus E10 is hooguit een verhoging van de ethanolwaarde van 5% t.o.v. onze huidige brandstof. Persoonlijk geloof ik niet dat direct kwaad kan.
Maar ik raad het niet aan dat mensen er op gaan rijden, tank het alleen als het niet anders kan. Tot nu toe zijn er bij rover geen testen geweest of rover er tegen kan.
volgens mij rijden ze in de rallycross ook op e85 ( al weet ik dat niet zeker )
waar is bart al je hem nodig hebt


-
- The Big Boss
- Berichten: 8440
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Toesgestane brandstof in de Rallycross volgens de FIA:
FIA Appendix J art. 252.9.1 schreef:9.1 The fuel must be commercial petrol which comes from a
service station pump, without any additive other than that of a
lubricant on current sale. The fuel must comply with the following
specifications:
- 102.0 RON and 90.0 MON maximum, 95.0 RON and 85.0 MON
minimum for unleaded fuel.
- 100.0 RON and 92.0 MON maximum, 97.0 RON and 86.0 MON
minimum for leaded fuel.
The measurements will be made according to the standards ASTM
D 2699-86 and D 2700-86.
- Density between 720 and 785 kg/m3 at 15°C (measured
according to ASTM D 4052).
- A maximum of 2.8 % oxygen (or 3.7 % if the lead content is less
than 0.013 g/l) and 0.5 % nitrogen by weight, the remainder of the
fuel consisting exclusively of hydrocarbons and not containing any
power-boosting additives.
The measuring of the nitrogen content will be carried out according
to the standard ASTM D 3228 and that of the oxygen content by
elemental analysis with a tolerance of 0.2 %.
- Maximum content of peroxides and nitrooxide compounds:
100 ppm (ASTM D 3703 or in the case of impossibility UOP 33-
82).
- Maximum lead content: 0.40 g/l or the standard of the country of
the event if it is lower (ASTM D 3341 or D 3237).
- Maximum benzene content: 5 % in volume (ASTM D 3606).
- Maximum Reid vapour pressure: 900 hPa (ASTM D 323).
- Distillation at 70°C: 10 % to 47 % (ASTM D 86).
- Distillation at 100°C: 30 % to 70 % (ASTM D 86).
- Distillation at 180° C: 85 % minimum (ASTM D 86).
- Maximum final boiling point: 225°C (ASTM D 86).
- Maximum residue: 2 % volume (ASTM D 86).
The fuel being accepted or rejected according to the standard
ASTM D 3244 with a confidence limit of 95 %.
For vehicles with a catalytic converter, leaded petrol is forbidden.
If the fuel available locally for the event is not of a sufficient quality
for use by competitors, the ASN of the organising country must ask
the FIA for a waiver in order to enable the use of fuel not
corresponding to the characteristics defined above.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Regular
- Berichten: 84
- Lid geworden op: za aug 21, 2010 11:23 am
- Woonplaats:
- Locatie: W-VL
Heb er al enkele malen een tank mee opgereden, nooit iets van gemerkt dat hij minder goed rijd. Of de motor intern sneller slijt ervan, geen idee, maar directe symptomen zal je er niet van hebben.
ZR 105
ZR 105
MG ZR 105 1.4 http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=252274