Hoeveel actieve Rover 400 rijders zijn er hier nog?
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Vandaag ééntje gekocht voor m'n dochter.
(Ze doet zoveel voor ons en haar Tourer met Hondator wil tot de heerlijkheid bevorderd worden).
Een blauwe '99 416 Si hatch back 5drs.
Van de eerste eigenaar en stipt onderhouden door een goede ex-Rover dealer.
Oh, oh, wat een leuke auto's wisten Honda en Rover toch samen op de markt te brengen. (Was BMW daar maar niet tussen gekomen).
(Ze doet zoveel voor ons en haar Tourer met Hondator wil tot de heerlijkheid bevorderd worden).
Een blauwe '99 416 Si hatch back 5drs.
Van de eerste eigenaar en stipt onderhouden door een goede ex-Rover dealer.
Oh, oh, wat een leuke auto's wisten Honda en Rover toch samen op de markt te brengen. (Was BMW daar maar niet tussen gekomen).
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Nou, dat BMW er tussen is gekomen is op zich niet zo erg.... Daar hebben we de 75 aan over gehouden....
Alleen dat BMW uiteindelijk de boel heeft leeggezogen voor enkel de Mini, da's inderdaad schunnig...
Alleen dat BMW uiteindelijk de boel heeft leeggezogen voor enkel de Mini, da's inderdaad schunnig...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
De werkelijkheid ligt toch wat genuanceerder.arjan_m schreef:Alleen dat BMW uiteindelijk de boel heeft leeggezogen voor enkel de Mini, da's inderdaad schunnig...
Van wel-ingelichte bronnen weet ik dat het Rover Group avontuur heel veel geld uit BMW gezogen heeft en dat dat nu dankzij Mini en de verkoop van fabrieken weer terug verdiend kan worden.
Verder spreken de volgende Rover-feiten voor zichzelf;
Vanaf dat Rover met Honda ging samenwerken daalden de garantiekosten. (1981 Triumph Acclaim).
Vanaf de introductie van de Rover 200 series, 400, en 600, 800, stegen de verkoopaantallen gestaag en daalden de garantie kosten per unit steeds verder.
Na de inlijving bij BMW 1994 en het einde van de Honda samenwerking, gingen de kosten en de investeringen omhoog maar niet de verkoopaantallen. Na de introductie van de 75 gingen de garantiekosten per unit ook weer omhoog en nam de verkoop verder af.
BMW had tot 2000 hele positieve en grootse plannen met Rover Group maar puur om financiële en economische redenen is plotseling de stekker eruit getrokken. Daarna was het vechten tegen de bierkaai en het happen naar een Chineese worst die tactisch steeds werd teruggetrokken.
Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Rover 416i uit 1997.
Complete onderhoudshistorie bekend en motorisch in goede staat. Volledig leer van binnen .
paar punten van aandacht:
- kachel wil alleen op stand 3 (99% zeker de kachel weerstand)
- Dynamo maakt geluid (wordt vervangen samen met de distributieriem)
- banden voor slecht
Wordt aan gewerkt, ben van plan er een langere tijd mee rond te rijden. Hij rijdt heerlijk.
Complete onderhoudshistorie bekend en motorisch in goede staat. Volledig leer van binnen .
paar punten van aandacht:
- kachel wil alleen op stand 3 (99% zeker de kachel weerstand)
- Dynamo maakt geluid (wordt vervangen samen met de distributieriem)
- banden voor slecht
Wordt aan gewerkt, ben van plan er een langere tijd mee rond te rijden. Hij rijdt heerlijk.
Ik heb een 416Si met 298000 op de teller, op LPG.
Maar nu is mijn drukgroep naar de *^$YR$*
Ik ga 'm maar niet meer laten repareren, dat is hij echt niet meer waard.
Is er iemand die op een onderdelendonor zit te wachten?
De motor is nog goed: gebruikt geen KV of olie. De D-riem is bij 285.000 nog vervangen, dus je kan nog heel wat km's vooruit wat dat betreft...
Maar nu is mijn drukgroep naar de *^$YR$*
Ik ga 'm maar niet meer laten repareren, dat is hij echt niet meer waard.
Is er iemand die op een onderdelendonor zit te wachten?
De motor is nog goed: gebruikt geen KV of olie. De D-riem is bij 285.000 nog vervangen, dus je kan nog heel wat km's vooruit wat dat betreft...