ZT 190 - Temperatuur koelwater en benzinezuiper
ZT 190 - Temperatuur koelwater en benzinezuiper
Hoi allemaal,
Ben ik weer met 2 vraagjes over de ZT190.
Sinds oudjaarsdag geen problemen meer gehad met de MG, rijdt eigenlijk steeds beter. Moest even los komen denk ik van het lange stilstaan bij de dealer.
Nu had ik gister een ritje van ca 25km en toen ik stil stond bij een stoplicht schoot ineens de temperatuursensor van het koelwater als een raket omhoog. Het lampje ging nog net niet branden. Bij het optrekken gaat gelijk de meter weer naar beneden en blijft weer staan halverwege. Volgende stop precies hetzelfde... Iemand dit ook wel eens gehad?
Rijwind voor koeling snap ik maar bij koppeling op laten komen zakt de meter in 1x naar beneden. Dat kan nooit zo snel volgens mij...
En dan het volgende;
Ik weet dat ik met een V6 wat meer brandstofverbruik heb
Constant zat ik op een verbruik van 1 op 6,8 en nu ineens naar de 1 op 4,6
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Zo ver ik weet is mijn rijstijl of afstanden niet echt veranderd, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Als iemand een suggestie/bruikbare ervaring heeft hoor ik dat graag.
Grz Patrick
Ben ik weer met 2 vraagjes over de ZT190.
Sinds oudjaarsdag geen problemen meer gehad met de MG, rijdt eigenlijk steeds beter. Moest even los komen denk ik van het lange stilstaan bij de dealer.
Nu had ik gister een ritje van ca 25km en toen ik stil stond bij een stoplicht schoot ineens de temperatuursensor van het koelwater als een raket omhoog. Het lampje ging nog net niet branden. Bij het optrekken gaat gelijk de meter weer naar beneden en blijft weer staan halverwege. Volgende stop precies hetzelfde... Iemand dit ook wel eens gehad?
Rijwind voor koeling snap ik maar bij koppeling op laten komen zakt de meter in 1x naar beneden. Dat kan nooit zo snel volgens mij...
En dan het volgende;
Ik weet dat ik met een V6 wat meer brandstofverbruik heb
Constant zat ik op een verbruik van 1 op 6,8 en nu ineens naar de 1 op 4,6
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Zo ver ik weet is mijn rijstijl of afstanden niet echt veranderd, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Als iemand een suggestie/bruikbare ervaring heeft hoor ik dat graag.
Grz Patrick
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
als ik je klachten zo hoor dan klinkt het als een vast zittende waterpomp.
dan circuleert je water niet meer (goed) rond.
je riem die die pomp aandrijft krijgt het extra zwaar en je motor dus ook.
dat zou je brandstof verbruik en koel problemen kunnen veroorzaken.
daarom is het ook altijd verstandig als je de distributie gaat vervangen dat je ook altijd de spanrol en de waterpomp vervangt. heb je ook gelijk verse koelvloeistof in je systeem en goed ontluchten, dat zorgt er ook weer voor dat je koppakking wat langer mee zou kunnen gaan.
check je waterpomp ff bij de garage
dan circuleert je water niet meer (goed) rond.
je riem die die pomp aandrijft krijgt het extra zwaar en je motor dus ook.
dat zou je brandstof verbruik en koel problemen kunnen veroorzaken.
daarom is het ook altijd verstandig als je de distributie gaat vervangen dat je ook altijd de spanrol en de waterpomp vervangt. heb je ook gelijk verse koelvloeistof in je systeem en goed ontluchten, dat zorgt er ook weer voor dat je koppakking wat langer mee zou kunnen gaan.
check je waterpomp ff bij de garage
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Of het meest waarschijnlijke...een kapotte sensor/draad.
Een motor waarvan de waterpomp niet draait moet nog altijd het water rondom de sensor opwarmen. Dat gaat zonder stromend water niet snel genoeg, dat zie je de temp-naald niet zo snel omhoog omhoog schieten.
Een motor waarvan de waterpomp niet draait moet nog altijd het water rondom de sensor opwarmen. Dat gaat zonder stromend water niet snel genoeg, dat zie je de temp-naald niet zo snel omhoog omhoog schieten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Het probleem kan ook de oorzaak vinden in de inspuiting, defecte injector (of aansturing daarvan). Temperatuur kan dan zeker een symptoom zijn. En gezien je vreemde verbruik doet het ook in die richting denken.
hAz
hAz
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!