olierail wel of niet vervangen
olierail wel of niet vervangen
Hoe zit dat nou met die olierail met het vervangen van een koppakking....?
Heb laats een dealer gesproken ( damen en Kroes ) en die vertelden dat hun bij het vervangen altijd ook die olierail en kopbouten vervangen, en dat ze er anders geen garantie op durven geven.
Gezien ik er destijds in zeer korte tijd 2 koppakkingen doorheen heb gejaagd zou dat enigszins verklaarbaar zijn......
Heb laats een dealer gesproken ( damen en Kroes ) en die vertelden dat hun bij het vervangen altijd ook die olierail en kopbouten vervangen, en dat ze er anders geen garantie op durven geven.
Gezien ik er destijds in zeer korte tijd 2 koppakkingen doorheen heb gejaagd zou dat enigszins verklaarbaar zijn......
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
de kopbouten zitten aan het olierail vast onder in het blok.
alle krachten die op de kopbouten komen komen ook op het olierail, daar door willen ze wel is gaan schuren.
als die scheurt krijg je speling bij de koppakking en dan blaas je die er makkelijker tussen uit.
landrover heb ook een verstevigde olierail op de markt gebracht.
maar het lijkt mij dat de 1.4/1.6 naar niet veel last van hebben, denk eerder dat de (gekietelde) vvc daar problemen mee kunnen krijgen
alle krachten die op de kopbouten komen komen ook op het olierail, daar door willen ze wel is gaan schuren.
als die scheurt krijg je speling bij de koppakking en dan blaas je die er makkelijker tussen uit.
landrover heb ook een verstevigde olierail op de markt gebracht.
maar het lijkt mij dat de 1.4/1.6 naar niet veel last van hebben, denk eerder dat de (gekietelde) vvc daar problemen mee kunnen krijgen
gas is alles remmen is angst
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tenzij die olierail vol met (haar)scheuren zit, zou ik daar de oorzaak echt niet zoeken.
Maar een koppakking 2x kort achter elkaar....heb je de liner hoogte gecontroleerd? Klinkt als een gezakt blok.
Maar een koppakking 2x kort achter elkaar....heb je de liner hoogte gecontroleerd? Klinkt als een gezakt blok.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Kan het nog steeds de olierail niet echt zijn, maar tja.
Het oudere type koppakking is een stuk beter in het opvangen van niet-totaal rechte oppervlakken en verschillen in liner hoogte dan de nieuwe MLS, misschien moet je dat eenbs proberen.
Ik heb trouwens nog een nieuwe LR uprated oilrail liggen, mocht je hem toch willen vervangen.
Het oudere type koppakking is een stuk beter in het opvangen van niet-totaal rechte oppervlakken en verschillen in liner hoogte dan de nieuwe MLS, misschien moet je dat eenbs proberen.
Ik heb trouwens nog een nieuwe LR uprated oilrail liggen, mocht je hem toch willen vervangen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!