Wie heeft er ervaring met Powerfold buitenspiegels monteren?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Callahan

Wie heeft er ervaring met Powerfold buitenspiegels monteren?

Bericht door Callahan »

Hallo,

Ik heb een originele set "powerfold" buitenspiegels met toebehoren uit Engeland meegenomen maar kom in de problemen met de aansluiting van de stekkers in de oksel van beide deurposten. De beide kabelbomen zijn uiteraard gespiegeld en die zullen moeten worden aangepast. Mijn vraag is of de stekkers op zichzelf demontabel zijn.
Verder wil ik weten of voor de stekkerwisseling de beide voordeuren tijdelijk verwijderd moeten worden...of dat deze stekkers toch met een handige truck kunnen worden omgezet.
Wie heeft hier enige ervaring mee :?

groet

Frank
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

De deur eruit halen is erg simpel gewoon 2 clipjes loshalen op het scharnier de deur eruit tillen en een ander de stekker los laten halen.
Dan heb je volgens mij alle ruimte om te bekijken wat je wilt gaan doen.

Plak wel iets van karton aan de voor-buitenzijde van de deur om beschadiging te voorkomen bij het uit tillen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Callahan

powerfolds aansluiten op standaard buitenspiegel bekabeling!

Bericht door Callahan »

Heb met het verwijderen van de scharnierclips inderdaad de deur er makkelijk uit kunnen halen.
De draadbomen totaal voor de rechtsgestuurde versie draadbomen vervangen geeft risico's want niet alles is voor 100% het zelfde bedraad. De lange hoofd verbindingstekkers zijn inderdaad demontabel. Je kunt de huls eenvoudig open schuiven.
Ik ga daarom het volgende doen.
In beide L+R Engelse draadbomen zitten een dunne oranje en een rood oranje draad die voor de powerfold actie zorgen. Na deze draadjes behoedzaam helemaal uit de draadbomen te halen weet je precies hoe het in de links gestuurde auto aangesloten moet worden. Ik laat jullie weten hoe het verloopt en maak van alles digitale foto's.

Frank
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je zou verwachten dat de rechter kabelboom uit de engelse auto gelijk is aan de linker van jou.
Het verschil tussen links en rechts zit hem waarschijnlijk in de aansturing van de centrale vergrendeling.

Als je een schema nodig hebt moet je het even zeggen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Callahan

Powerfolds gemonteerd

Bericht door Callahan »

Alles werkt nu! Leuke accessoire!

Wie zo'n karwei aan wil gaan kan van mij de nodige inlichtingen krijgen.

groet,

Frank
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Maar je hebt er dus Engelse spiegels er op zitten nu, en de auto is LHD. Zit je dan niet met de verstelling die links te kort komt, of valt dat wel mee?

Anders is dat inderdaad een leuke optie, PowerFolds zijn in de UK nog wel te vinden.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Callahan

Powerfolds installed

Bericht door Callahan »

Ik heb niet de indruk dat er enig verschil is tussen de verstellingshoek van de Engelse en niet Engelse spiegels! De onderdeel nummers van de Engelse en niet Engelse spiegels zijn ook het zelfde.
Plaats reactie