rover 25 automatic werkt niet goed

214 216 218 220 25
Plaats reactie
langhaar

rover 25 automatic werkt niet goed

Bericht door langhaar »

ik ben al enkele jaren in het bezit van een rover 25 met automatische versnellingsbak. hij is plots gekke dingen gaan doen, de ene keer werkt de versnellingsbak en plots na goed warm gedraaid te zijn geeft hij in het daschbord het lichtje aan dat er iets met de versnellingsbak aan de hand is en loopt naar 3000 toeren hij schakelt dan niet meer . Na een aantal uren laten staan werkt hij weer terug even. Telkens verdwijnt de p of d op het daschbord als hij dan weer enkele dagen blijven staan is rijd hij weer een aantal km en krijgt weer zijn kuren kan u mij helpen
dank u
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

allereerst is het hier wel de gewoonte om jezelf voor te stellen in het daarvoor bestemde topic :roll:

om op jouw topic te reageren, is het mischien een warmte probleem?
is de olie van de versnellingsbak laatst al eens vervangen geweest en zo ja is die door de juiste olie vervangen?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9050
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: goed onderhoud van de cvt bak is van cruciaal belang .
Afbeelding
langhaar

Bericht door langhaar »

Sorry dat ik mij niet voorgesteld heb.
Ga uw raad eens opvolgen en de olie laten vernieuwen, maar zit daar ook geen filter in?
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als de ingeschakelde versnelling niet goed weergegeven wordt denk ik eerder aan een elektrisch probleem dan aan de olie. De auto kan het beste even uitgelezen worden om mee te beginnen.
langhaar

Bericht door langhaar »

heb inmiddels de olie laten vernieuwen.
Maar dit helpt maar gedeeltelijk. Ga nu die andere raad opvolgen en hem laten uitlezen
langhaar

rover 25 automatic werkt niet goed

Bericht door langhaar »

Heb inmiddels hem laten uitlezen en de fout zat in de standenschakelaar op de versnellingsbak. Deze werkt inmiddels zeer goed we hopen dat het ook zo blijft.
Bedankt voor allen die me raad gegeven hebben.
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Mooi dat 't opgelost is. Veel prettige km's gewenst!
hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Plaats reactie