Rover 216i cabrio 1993. schijfremmen krom

214 216 218 220 25
Plaats reactie
robcampman

Rover 216i cabrio 1993. schijfremmen krom

Bericht door robcampman »

Mijn Rover is weer door de apk gegaan.. ondanks kromme schijfremmen.

Nu is mijn vraag hoe het kan dat mijn schijfremmen steeds kormtrekken. De Rover heb ik in juni aangeschaft voor 500 euro , er was wel wat mis mee.

ondertussen heb ik de radiator vervangen, nieuwe einduitlaat erop, en de schijfremmen vervangen en blokjes..

maar na een tijdje komt de tril in het stuur weer terug. Kan het aan de uitlijning liggen dat je schijfremmen kromtrekken?

De toeren zitten als je hem koud start op ongeveer 2000, nu heb ik ergens gelezen dat als je de ingnition (sleutel) op stand II zet en 5 keer op gaspedaal drukt je een reset kunt doen, klopt dit?

Nog een vraag: Ik heb een bluetooth obd2 scantool van ebay, is er iemand bekend met het aansluiten van een obd2 scanner op de 3pin aansluiting op de ecu van de oude rovers, en kan dit eigenlijk wel werken? op ebay verkopen ze adapters van 3pin naar obd2 namelijk..



Sorry voor de vele vragen. [/img]
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Dat trillen in het stuur, doet hij dat alleen met remmen of altijd ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Is dat een automaat? Dan is het beter om als je stilstaat niet op de rem te trappen maar de auto in z'n vrij te zetten. Warme schijven trekken namelijk krom als je voet op de rem staat door ongelijkmatig afkoelen ter plaatse van de remblokken.

En de 200 MKII is sowieso gevoeliger voor afwijkingen in de remschijven.

hAz.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Naven goed schoon en eventueel slingering meten voor montage nieuwe schijven. En goede kwaliteit schijven gebruiken.
Een obd2 scantool werkt niet op deze auto.
Plaats reactie