timing solenoid

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

timing solenoid

Bericht door Johnny_D »

Ik ben er inmiddels achter dat mn timing solenoid van mn diesel pomp niet helemaal lekker meer is.
Hierdoor heeft het blok af en toe last van het tractor syndroom.

Nu heb ik eeb beetje rond gekeken voor een oplossing. Dr engelse doen gewoon een nieuwe solenoid in de pomp, last Bosch zelf raat dit at, en zecht dat je beter de pomp kan vervangen (a €1200).
De reder daar voor is dat volgens hun, de hele auto op de testbank moet om hem af te stellen, en de solenoid in te leren. Alleen kan ik daar op de engelse fora niks over vinden.

Wie heeft hier ervaring me? En weet hoe het in zn werk gaat?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Ik zou niet al te veel meer rijden als je timing solenoid naar zijn grootje is, de motor loopt echt niet lekker daardoor..

Ik heb deze toen besteld en laten monteren door de garage bij de APK.
Deze unit zit wel helemaal ingebakken in kit e.d. dus best moeilijkte verwijderen, daarbij komt dat als je er goed bij wilt komen je toch echt de pomp moet verwijderen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

In kit?
Hij zit onderop met 2 torx boutjes vast.

Zie dit forum
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... r+syndrome
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Je kunt die klep gewoon los bestellen bij dieselspecialisten. Is wel redelijk prijzig, meende iets van 140 euro. Probleem kan ook in de bedrading of pomp ecu zitten, dus wat dat betreft wel verstandig om eerst te (laten) meten of de aansturing wel in orde is.
Is al een tijd geleden dat ik een vervangen heb, durf zo niet te zeggen of de pomp er wel of niet af moet.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

de pomp kan blijven zitten, en de ecu is al vervangen. Daarbij zijn wel de kabels door geknipt geweest. Dus die ga ik eerst nog ff chekken. Anders bestel ik gewoon zoon nieuwe.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Solanoid vervangen, problemen solved. (althans, daar lijkt het op).
Was wel een enorme but klus, maar dat was het waard.
Starten gaat nog steeds slecht, dus ook de gloeistiften maar is vervangen.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

pomp timing effe na lopen. met dit koude weer als ie een paar millimeter naast ligt gaat het een hoop ellende bezorgen.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Das een goeie.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

hij stelt zelf automatisch wel iets bij maar geen millimeters ;)
komt wel nauw.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

knijp ook eens in de handpomp van de diesel leiding, voel of die nog hard zat is anders zet daar ook een probleem (lucht)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Bedankt voor de tip Arjen. Maar 1x was voldoende geweest ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie