timing solenoid
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
timing solenoid
Ik ben er inmiddels achter dat mn timing solenoid van mn diesel pomp niet helemaal lekker meer is.
Hierdoor heeft het blok af en toe last van het tractor syndroom.
Nu heb ik eeb beetje rond gekeken voor een oplossing. Dr engelse doen gewoon een nieuwe solenoid in de pomp, last Bosch zelf raat dit at, en zecht dat je beter de pomp kan vervangen (a €1200).
De reder daar voor is dat volgens hun, de hele auto op de testbank moet om hem af te stellen, en de solenoid in te leren. Alleen kan ik daar op de engelse fora niks over vinden.
Wie heeft hier ervaring me? En weet hoe het in zn werk gaat?
Hierdoor heeft het blok af en toe last van het tractor syndroom.
Nu heb ik eeb beetje rond gekeken voor een oplossing. Dr engelse doen gewoon een nieuwe solenoid in de pomp, last Bosch zelf raat dit at, en zecht dat je beter de pomp kan vervangen (a €1200).
De reder daar voor is dat volgens hun, de hele auto op de testbank moet om hem af te stellen, en de solenoid in te leren. Alleen kan ik daar op de engelse fora niks over vinden.
Wie heeft hier ervaring me? En weet hoe het in zn werk gaat?
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ik zou niet al te veel meer rijden als je timing solenoid naar zijn grootje is, de motor loopt echt niet lekker daardoor..
Ik heb deze toen besteld en laten monteren door de garage bij de APK.
Deze unit zit wel helemaal ingebakken in kit e.d. dus best moeilijkte verwijderen, daarbij komt dat als je er goed bij wilt komen je toch echt de pomp moet verwijderen.
Ik heb deze toen besteld en laten monteren door de garage bij de APK.
Deze unit zit wel helemaal ingebakken in kit e.d. dus best moeilijkte verwijderen, daarbij komt dat als je er goed bij wilt komen je toch echt de pomp moet verwijderen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
In kit?
Hij zit onderop met 2 torx boutjes vast.
Zie dit forum
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... r+syndrome
Hij zit onderop met 2 torx boutjes vast.
Zie dit forum
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... r+syndrome
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Je kunt die klep gewoon los bestellen bij dieselspecialisten. Is wel redelijk prijzig, meende iets van 140 euro. Probleem kan ook in de bedrading of pomp ecu zitten, dus wat dat betreft wel verstandig om eerst te (laten) meten of de aansturing wel in orde is.
Is al een tijd geleden dat ik een vervangen heb, durf zo niet te zeggen of de pomp er wel of niet af moet.
Is al een tijd geleden dat ik een vervangen heb, durf zo niet te zeggen of de pomp er wel of niet af moet.
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
pomp timing effe na lopen. met dit koude weer als ie een paar millimeter naast ligt gaat het een hoop ellende bezorgen.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Hij stelt inderdaad iets bij, maar volgens mij niet in de startfase.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.
Houdt er rekening mee dat de pomptiming nog altijd kan afwijken, ook wanneer de paspen in het vliegwiel en in de pomp zit.
De poulie zit namelijk spieloos op de pomp, en als dit in het verleden eens los is geweest kan die verlopen zijn. De timing goed controleren kan met een meetklok, een scoop en volgens mij ook met de t4.
Controleer ook het voorgloeisysteem goed, blijft toch belangrijk voor goed aanslaan bij deze motoren.