Heb ik dat weer (ECU+voorverwarmer blijkt dood)
Heb ik dat weer (ECU+voorverwarmer blijkt dood)
Heb ik weer
afgelopen maandag avond ga ik richting me werk voor nachtdienst
ben nog geen 5 km op weg valt voor het rode licht me ZT cdti automaat uit.
Starten 3 sec lopen en uit niks meer en vervolgens ook de automaat in EP storing.
Politie de auto naar de kant geduwd wachten op anwb die komt stapt in auto start niks aan de hand
Ik rij vervolgens probleemloos naar amsterdam heen en weer 200km
dinsdag avond weer naar me werk 1 km verder dan maandag met 90kmh motor uit.
Vlug de kant in niks meer startmotor gaat rond motor dood en weer automaat in EP.
Pa gebeld die komt auto start weer niks aan de hand dus naar huis onder weg weer heel even uitgevallen maar starte gelijk weer.
Auto gewisseld en naar me werk met die van me vader.
Woensdag brandstof filters vervangen enz en richting garage voor evt nieuwe brandstofpomp
auto valt weer rijdend uit helemaal dood na starten ook weer automaat in EP weg gehaald door anwb ivm gevaarlijke locatie
anwb starten hem weer zelf op trailer gereden.
Bij de garage afgegooit starten daar niet meer en heeft het ook niet meer gedaan.
Automaat geeft EP motor geen kick uitlezen geeft geen storingen.
En met de T4 krijgen ze geen contact met de automaat en de boordcomputer??? Help
afgelopen maandag avond ga ik richting me werk voor nachtdienst
ben nog geen 5 km op weg valt voor het rode licht me ZT cdti automaat uit.
Starten 3 sec lopen en uit niks meer en vervolgens ook de automaat in EP storing.
Politie de auto naar de kant geduwd wachten op anwb die komt stapt in auto start niks aan de hand
Ik rij vervolgens probleemloos naar amsterdam heen en weer 200km
dinsdag avond weer naar me werk 1 km verder dan maandag met 90kmh motor uit.
Vlug de kant in niks meer startmotor gaat rond motor dood en weer automaat in EP.
Pa gebeld die komt auto start weer niks aan de hand dus naar huis onder weg weer heel even uitgevallen maar starte gelijk weer.
Auto gewisseld en naar me werk met die van me vader.
Woensdag brandstof filters vervangen enz en richting garage voor evt nieuwe brandstofpomp
auto valt weer rijdend uit helemaal dood na starten ook weer automaat in EP weg gehaald door anwb ivm gevaarlijke locatie
anwb starten hem weer zelf op trailer gereden.
Bij de garage afgegooit starten daar niet meer en heeft het ook niet meer gedaan.
Automaat geeft EP motor geen kick uitlezen geeft geen storingen.
En met de T4 krijgen ze geen contact met de automaat en de boordcomputer??? Help
Laatst gewijzigd door R.de.heus op wo okt 23, 2013 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen bedoelt de ruimte tussen het passagiers compartiment en de motor ruimte.
Hier zitten 2 drains in. En als die niet doorlopen loopt je auto vol water en je motormanagement computer komt onder water te zitten. je moet even dat rooster voor het raam onder de motorkap losmaken en kijken of er water in staat. (evt de ruitenwissers losnemen.)
Hier zitten 2 drains in. En als die niet doorlopen loopt je auto vol water en je motormanagement computer komt onder water te zitten. je moet even dat rooster voor het raam onder de motorkap losmaken en kijken of er water in staat. (evt de ruitenwissers losnemen.)
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dan nog maar een keer de beschrijving met foto's:
http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Groet, Pim
http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Dat doet Hofstee wel voor je. Ook zijn je drains 'gemodificeerd' (vernauwing eraf geknipt).Edgar schreef:Krijg wat angst van die drains, mijn ouders hebben een ZT-T sinds 2003, en ik mijn ZT sinds 2012, en beide hebben we nog nooit de drains gecheckt, maar gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Maar als ik zo zie en lees wat er alles kan gebeuren
Ik ken de drains onder de ecu en de andere onder de rembekrachtiger. En die hou ik schoon je kan er ook prima van onderaf bij even zoeken maar dan zie je de rubber tuitjes. Blijf natuurlijk mogenlijk dat de water afvoer de regen van paar dagen terug niet heeft bij gehouden water heeft hier tot aan de voordeur van huis gestaan. En ben onderweg naar me werk wel wat bizare plassen tegen gekomen. Maar dan zou hij nu het droger wordt beter moeten worden maar hij is er juist volledig mee gekapt.
Nou er is wat bekend ze hebben een andere computer geprobeerd en dat reanimeerde de auto weer dus de computer is kapot. Schijnt alleen geen 2e hands in te kunnen omdat de auto zeurde over chasissnummer dat niet overeen komt dus moet een nieuwe in ook de voorverwarmer?? Oid die in dat zelfde plasic kasje zit is verbrand moet dus ook vervangen en alles opnieuw inlezen.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Waarschijnlijk vocht...........
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)