Heb ik dat weer (ECU+voorverwarmer blijkt dood)

Plaats reactie
R.de.heus

Heb ik dat weer (ECU+voorverwarmer blijkt dood)

Bericht door R.de.heus »

Heb ik weer
afgelopen maandag avond ga ik richting me werk voor nachtdienst
ben nog geen 5 km op weg valt voor het rode licht me ZT cdti automaat uit.
Starten 3 sec lopen en uit niks meer en vervolgens ook de automaat in EP storing.
Politie de auto naar de kant geduwd wachten op anwb die komt stapt in auto start niks aan de hand :?
Ik rij vervolgens probleemloos naar amsterdam heen en weer 200km
dinsdag avond weer naar me werk 1 km verder dan maandag met 90kmh motor uit.
Vlug de kant in niks meer startmotor gaat rond motor dood en weer automaat in EP.
Pa gebeld die komt auto start weer niks aan de hand dus naar huis onder weg weer heel even uitgevallen maar starte gelijk weer.
Auto gewisseld en naar me werk met die van me vader.
Woensdag brandstof filters vervangen enz en richting garage voor evt nieuwe brandstofpomp
auto valt weer rijdend uit helemaal dood na starten ook weer automaat in EP weg gehaald door anwb ivm gevaarlijke locatie
anwb starten hem weer zelf op trailer gereden.
Bij de garage afgegooit starten daar niet meer en heeft het ook niet meer gedaan.
Automaat geeft EP motor geen kick uitlezen geeft geen storingen.
En met de T4 krijgen ze geen contact met de automaat en de boordcomputer??? Help
Laatst gewijzigd door R.de.heus op wo okt 23, 2013 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Verhaal klinkt bekend :)
Kunnen veel oorzaken zijn waardoor uitlezen niet mogelijk is. Staat de ecu niet onder water? Deze zit onder de paravanplaat aan de passagierskant.
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Ja met dank aan het mooie weer stond alles onderwater tot onder de achterbank aan toe haha. Maar heb het bij gehouden en ook bij de ecu de gaten open gehouden en eergister alle stekkers ook van ecu los gehad en wd40 gespoten enzo maar hielp niks.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Arjen bedoelt de ruimte tussen het passagiers compartiment en de motor ruimte.
Hier zitten 2 drains in. En als die niet doorlopen loopt je auto vol water en je motormanagement computer komt onder water te zitten. je moet even dat rooster voor het raam onder de motorkap losmaken en kijken of er water in staat. (evt de ruitenwissers losnemen.)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Krijg wat angst van die drains, mijn ouders hebben een ZT-T sinds 2003, en ik mijn ZT sinds 2012, en beide hebben we nog nooit de drains gecheckt, maar gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Maar als ik zo zie en lees wat er alles kan gebeuren :shock: :shock:
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Dan nog maar een keer de beschrijving met foto's:

http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Edgar schreef:Krijg wat angst van die drains, mijn ouders hebben een ZT-T sinds 2003, en ik mijn ZT sinds 2012, en beide hebben we nog nooit de drains gecheckt, maar gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Maar als ik zo zie en lees wat er alles kan gebeuren :shock: :shock:
Dat doet Hofstee wel voor je. Ook zijn je drains 'gemodificeerd' (vernauwing eraf geknipt).
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Ik ken de drains onder de ecu en de andere onder de rembekrachtiger. En die hou ik schoon je kan er ook prima van onderaf bij even zoeken maar dan zie je de rubber tuitjes. Blijf natuurlijk mogenlijk dat de water afvoer de regen van paar dagen terug niet heeft bij gehouden water heeft hier tot aan de voordeur van huis gestaan. En ben onderweg naar me werk wel wat bizare plassen tegen gekomen. Maar dan zou hij nu het droger wordt beter moeten worden maar hij is er juist volledig mee gekapt.
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

arjen schreef: Dat doet Hofstee wel voor je. Ook zijn je drains 'gemodificeerd' (vernauwing eraf geknipt).
Aha, vandaar, zij checken ze, nou, dan ben ik gerust :) :) Dus Hofstee modificeerde ze altijd zelf bij verkoop, begrijp ik dat goed? :)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ja daar knipten we altijd een stukje af.
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Nou er is wat bekend ze hebben een andere computer geprobeerd en dat reanimeerde de auto weer dus de computer is kapot. Schijnt alleen geen 2e hands in te kunnen omdat de auto zeurde over chasissnummer dat niet overeen komt dus moet een nieuwe in ook de voorverwarmer?? Oid die in dat zelfde plasic kasje zit is verbrand moet dus ook vervangen en alles opnieuw inlezen.
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Is er ook al een oorzaak gevonden waardoor de computer kapot is gegaan?
Johan
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Waarschijnlijk vocht...........
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie