temperatuur 114 gti

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
rovergti

temperatuur 114 gti

Bericht door rovergti »

Hoi,

Ik heb bij mijn Gti (103 pk) Dat ie snel op werktemperatuur is.
Niks mis mee, netjes constant. Alleen als ik lang bij een stoplicht sta gaat de meter al snel omhoog tot iets meer dan de helft. En heel soms is het zo dat de ventilator aan gaat. Ik d8 dat dat net ook het geval was, maar die klinkt vrij hard en dat was nu niet. Waarschijnlijkt dat er iets anders blaast.

Maar is die temp verhoging normaal zo snel. Je hebt natuurlijk geen rijwind die koelt. Is mijn blok zo warmtegevoelig of zou het er een eigenschap van zijn.

Groeten Robbert
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Hmmm,

heb zelf een 220GTi, en ik heb juist het probleem dat die niet snel warm wordt, alleen als ik stilsta. Als ik dan weer begin te rijden valt de temperatuur omlaag tot onder de helft. Dit is alhoewel de laatste 3 dagen niet het geval, waarom weet ik niet maar ik hoop dat het probleem zich zelf heeft opgelost....

Zou het kunnen dat je misschien te weinig koelvloeistof heb en dat die daarom zo snel warm wordt? Maar dan zoe die normaal gesproken al heel snel warm lopen zodra je stilstaat...heb het ook al gehad...

Weet het niet echt...Maar het klopt wel dat je auto warm zou moeten worden zodra je stilsta, zoals je al zei heb je dan geen rijwind en dat beinvloedt de temperatuur van je motor heel erg...

Erik
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ik heb dat ook, dat na een min. of 5 de fan aanslaat... is dat niet normaal dan?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
rovergti

Bericht door rovergti »

Zal aan de 100 serie liggen denk. Als ik rij staat ie op 1 derde ongeveer. alleen bij lang stationair (5 min ongeveer ja) dan wordt ie warm en slaat ie aan. Het hoort zo te zien.

Vloeistofniveau's kijk ik regelmatig na en die zijn constant in orde.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Bij mij staat die ook altijd op 1/3e, ik hoorde laatst dat dan me thermostaat niet goed was en dat schijnt een kutwerk te zijn om te vervangen(zit onder inlaatspruitstuk). Maar ik ga dat binnenkort toch wel doen denk ik, een thermostaat die altijd open staat is ook niet goed.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
piel

Bericht door piel »

Ik weet niet wat normaal is, maar bij mij staat de het metertje altijd horizontaal, dus in het midden.
Als ik op een warme dag veel stadsverkeer/file rijd dan stijgt hij redelijk snel, maar als de fan aanslaat zakt ie tot 3/4.

Piel
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Eh ... jongens ... wat ik hier zoal lees is de normaalste zaak van de wereld.

Je blok wordt gekoeld door rijwind .. als er geen rijwind is koelt ie dus niet .. dus wordt ie warmer .. dus zorgt ie zelf voor wind door z'n ventilator aan te gooien :H:

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
piel

Bericht door piel »

Tuurlijk is dat normaal, ik wilde alleen aangeven dat het bij mij ook wel eens behoorlijk fluctueert.
Nieuwere auto's hebben tegenwoordig een wat minder frequent update systeem. Als je daar mee even stilstaat vliegt de meter niet omhoog, pas als je echt wat langer een hogere temperatuur hebt gaat het metertje stijgen.
Worden mensen minder zenuwachtig van...........
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

eh .. okay :H:

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

Had vandaag wat last van een tik ergens achterin. Ik denk de vering. FF in de gaten houden. vreemd. :?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

rovergti schreef:....last van een tik ergens achterin....
Mja .. bekend probleem.

-Ik moet de bekleding van de bestuurdersdeur nog verwijderen om tezien waar die tik dáár vandaan komt (in bochten af en toe)

- dan nog een schroefje verwijderen links voor in de wielkuip (loopt de band soms tegen aan)

- ik denk dat ik toe ben aan een setje nieuwe sleepogen vóór ....

- ooit moet ik er nog eens achter zien te komen wat dat trillende rammeltje rechtsvoor ergens bij de A-stijl veroorzaakt als ik rond de 100km/h rij.

Rofl .. wees blij dat we geen Op*l K*dett club zijn :mrgreen: dat piept, kraakt, tikt en rammelt nóg meer :mrgreen: :mrgreen:

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

idd.

Als het uit elkaar valt merken we het wel. Je kunt niet alles blijven verhelpen.
Plaats reactie