uitlaat rammelt/trilt

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
RobèrtVeugelers

uitlaat rammelt/trilt

Bericht door RobèrtVeugelers »

Beste autoliefhebbers.

Mijn rover maakt sinds kort een trillend geluid bij de uitlaat, dit doet hij niet altijd maar als hij het doet dan hoor je het luid en duidelijk.

Vooral als ik op trek dan maakt hij een zwaar brommend vervelend geluid.
Heb wat mensen naar laten kijken die zeggen dat de uitlaat waarschijnlijk ergens los zit en tegen de hitteschild aan trilt.

Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Weet niet wat voor type motor er in je 75 zit? Ik heb zelf een 4 cil. 1.8.
Er zit bij het het spruitstuk onder de motorkap, achter de radiateur een klein hitteschild. Bij mij waren de montage gaten hiervan uitgescheurd en maakte ook kabaal. Heb het met stug ijzerdraad aan het spruitstuk vast gezet. Een keer goed er omheen wrappen en vast twisten. (was een tip van m'n Rover garage !)
Ook boven de achterdemper zit een hittenschild. Hiervan willen de bouten wel eens los gaan zitten.
Zou ook nog een schotje in een demper of cat kunnen zijn.. lastig.. :?

Succes ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
RobèrtVeugelers

Bericht door RobèrtVeugelers »

ja indd lastig mijn rover dealer kan de oorzaak niet vinden, ik heb zelf een 1,8 litre 16 valve.

ik zal je tip is aanbevelen miss dat het hopelijk helpt.

groetjes
RobèrtVeugelers

Bericht door RobèrtVeugelers »

het geluid komt trouwens egt aan de achterkant vandaan.
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

mijn 75 tourer CDTI heeft dat ook, de uitlaat hangt bij mij ook iets te laag, mischien is dit bij jou ook het probleem?
dat kan je zien aan de buis van je uitaat systeem onder de auto, bij mij zit hij niet in het gootje maar hangt hij er onder :roll:
RobèrtVeugelers

Bericht door RobèrtVeugelers »

het is gemaakt het bleek de katalysator te zijn... hij rammelt nu niet meer ook hij was egt kapot
Plaats reactie