Hier een paar foto's van mijn 213 automatic uit 1990. Het is het Duitse finale actiemodel "Exclusive" met o.a. lederen bekleding en schuifdak. Als zeldzame optie zitten er originele LM velgen op.
Techniek geeft geen problemen want de onverwoestbare Honda 12V motor zit er in en de auto heeft pas 32.000km gelopen.
Ik heb 'm in 2010 vanuit Duitsland geimporteerd met de bedoeling de carrosserie (deuren, dorpels) op te knappen en er dagelijks in te gaan rijden. Echter, hij staat nu al drie jaar in de garage.
Grappig is trouwens dat de RDW bij import het gewicht van 790kg heeft geregistreerd waardoor ik een klasse lagere MRB betaal dan zou moeten .
leuk, ook ik heb een 213, een SE van den plas weliswaar maar erg gelijkaardig!
leuk dat er nog een paar zijn!
foto's uploaden doe ik nog (lukt me nog even niet omdat imageshack moeilijk doet)
je kan de mijne zien bij "bla bla" onder het toppic "Belgische Rover 213 Vandenplas bezoekt Nederlandse Rover 827"
ik gebruik de mijne niet dagelijks omdat ik toch echt te veel kilometers doe en hem liever wil sparen voor de toekomst, maar ik hoop de jouwe eens in levende lijve te kunnen zien
seat exeo sport style 2.0 CR-TDI ecomotive
rover 213 SE van den plas
Matthias, ik heb je 213 gezien, Strata Grey is een zeer mooie en aparte kleur die destijds al zeldzaam was (de meeste waren Stone Grey). Ik heb zelf ook een handgeschakelde 213 SE Executive in die kleur gehad, XB-27-TT.
De Duitse blauwe 213 is inmiddels verkocht en (weer) geëxporteerd, naar Sicilië. Het plaatwerk vergde te veel reparatie naar mijn zin. In zijn plaats is een MG Montego Turbo van '88 gekomen, zie foto.
gr Guus
jammer dat die 213 zijn slechte kant liet zien dan
mooie montego!
zuinig mee zijn want ook deze zijn super zeldzaam!
en ook deze lijkt me leuk om eens in het echt te zien hoor
seat exeo sport style 2.0 CR-TDI ecomotive
rover 213 SE van den plas
gfr001 schreef:Hier een paar foto's van mijn 213 automatic uit 1990. Het is het Duitse finale actiemodel "Exclusive" met o.a. lederen bekleding en schuifdak. Als zeldzame optie zitten er originele LM velgen op.
Techniek geeft geen problemen want de onverwoestbare Honda 12V motor zit er in en de auto heeft pas 32.000km gelopen.
Ik heb 'm in 2010 vanuit Duitsland geimporteerd met de bedoeling de carrosserie (deuren, dorpels) op te knappen en er dagelijks in te gaan rijden. Echter, hij staat nu al drie jaar in de garage.
Grappig is trouwens dat de RDW bij import het gewicht van 790kg heeft geregistreerd waardoor ik een klasse lagere MRB betaal dan zou moeten .
Alle slechte plekken zijn opnieuw gemaakt het is echt mooi...we hebben toen apk keuring hier in NL gedaan en met witte export kenteken naar Sicilie gereden 2535km met een gemiddeld snelheid van 80km/h... Ik stond achter hem met mijn 75, het langste rijs van mijn leven...
Heb je fotos nog toen hij met duitse en nederlandse kenteken was?
Ik zal aan mijn vader vragen een paar fotos met italiaanse kenteken.