Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?
Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?
Hallo mensen! Ik vroeg mij af of er nog meer mensen op dit forum zijn met een mini en wat ze er allemaal aan gedaan hebben? Ik zal dan zelf wel beginnen. Ik heb een mini uit 1989 uds heb een 30th aniversary model. maar het is ook een jet black. Zoals je dus wel kunt raden is de auto zwart. Verder heeft ie 12inch GB's eronder zitten. En natuurlijk een stage 1 kit. Alleen wel een speciale. Ik heb namelijk een maniflow freeflow LCB, maar geen gewone met het losse T-stuk, maar een vaste. Die dingen schijnen nog redelijk zeldzaam te zijn ook. Verder een K&N conisch luchtfilter en een minispares inlaatspruitstuk. Tot slot hangt er een RVS uitlaatpijp onder, met een demper van een Honda Fireblade 900RR van aluminium. Dat is een racedemper van IXIL. Onder andere bekent van de MOTOGP. Verder moet er eigenlijk nog een hoop gebeuren aan de auto. Heb al een andere versnellingspookknop erop zitten (Poolbal!) en een notenhouten dashbord erin. De achterbank is weg en daar moet naar verloop van tijd een aantal boxen komen en m'n radio. Verder ga ik binnenkort nog traanplaat matten maken en de deurbekleding maak ik van RVS. Uiteindelijk moet ook het dashbord daar van gaan worden. Oja, en tot slot heb ik gisteren chromen kentekenplaathouders gemonteerd.
Nee, heb nog geen pics. Maar die komen er binnenkort misschien wel aan. En thanx! Maar vind hem zelf nog veel te standaart hoor! Moet nog veel meer aan gebeuren. Is uiteindelijk maar een 1000cc dus als ik 60pk aan hetvliegwiel heb mag ik in mijn handen klappen. En de buitenkant moet ook nog het een en ander aan gebeuren.
ik ook een orange clubman estate
4 jaar restauratie
1275cc andere kop,
nokkenas,
dubbele su's,
k&n filters,
lcb,
play mini rechte pijp tussen lcb en demper,
play mini rvs demper met felsrand,
huntmaster 70er jaren kuipstoelen,
6 kloks dash,
veloers tapijt,
alle roest nieuw old stock plaatwerk,
in originele vermillion red herspoten,
nieuwe lampen,
old stock chroom,
spax instelbare dampers,
hi-lo kit,
subframes opnieuw gezandstraalt in alu ipv rubber bevestigd,
race veerbollen,
cooper s 7,5"schijfremmen voor,
breede trommels achter,
Mercury 6jx10"wielen handgepolijst met uit rvs gedraaide moeren,
yoko's A032R 165-70-10(gummen),
6jx10"revolution jaren 60/ 70 model race herkomst hand gepolijst( andere et)
yoko's A008 165-70-10 (normaal gebruik)
carter beschermer duraluminium,
blauwe kentekenplaten met chroom omlijsting,
1275 GT gril incl badge
4 jaar restauratie
1275cc andere kop,
nokkenas,
dubbele su's,
k&n filters,
lcb,
play mini rechte pijp tussen lcb en demper,
play mini rvs demper met felsrand,
huntmaster 70er jaren kuipstoelen,
6 kloks dash,
veloers tapijt,
alle roest nieuw old stock plaatwerk,
in originele vermillion red herspoten,
nieuwe lampen,
old stock chroom,
spax instelbare dampers,
hi-lo kit,
subframes opnieuw gezandstraalt in alu ipv rubber bevestigd,
race veerbollen,
cooper s 7,5"schijfremmen voor,
breede trommels achter,
Mercury 6jx10"wielen handgepolijst met uit rvs gedraaide moeren,
yoko's A032R 165-70-10(gummen),
6jx10"revolution jaren 60/ 70 model race herkomst hand gepolijst( andere et)
yoko's A008 165-70-10 (normaal gebruik)
carter beschermer duraluminium,
blauwe kentekenplaten met chroom omlijsting,
1275 GT gril incl badge
Re: Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?
Ik heb geen mini maar zo'n fireblade demper is wel heel tof. Misschien ook iets voor mijn 114. En waarom probeer je er geen 1275 voor de meer pks in te stoppen ? Of is dat nog 1 van de veranderingen die je wilt doen ?Kevski Style schreef:een demper van een Honda Fireblade 900RR van aluminium.
Aan de ene kant wil ik dat wel een 1275 , maar aan de andere kant heeft iedereen dat al, dus dat ga ik niet doen. maar zit nog een beetje te twijfelen of ik als dit blokje op is een 1100cc ga zoeken of dat ik deze opboor van 998cc tot 1040cc met een veel hogere comressie. En als ik die 1100cc op zou rijden zou ik die natuurlijk ook laten opboren. Bovendien rijdt het wel lekker zuinig hoor, zo'n 1000cc. Met vol intrappen rij ik nog 1:15. En als ik zuinig wil rijden zelf 1:20. En toch nog zo'n 55 a 60 pk aan het vliegwielen tussen de 45 a 50 pk op de wielen. Maar de eerstvolgende aanpassing worden wat bredere bandjes. Van 145/70R12 naar 165/60/R12. En mijn nieuwe EBC green stuff remblokken. Die doen het ook altijd goed. heb ze al binnen en ze gaan er van het weekend denk ik onder. En daarna, wie weet....? En dat van die demper heb ik expres gedaan. Ik wil gewoon iets anders als wat in de winkel te koop ligt. En hij heeft me inclusief pijp en ophangbeugels 50 euro gekost. Je moet alleen wel handig zijn, want je zult alles pas moeten maken. Zoals bijvoorbeeld een flens naar een smallere pijpdiameter. Want mototr hebben meestal 60mm en jou auto denk ik hooguit 50mm. En een flens om hem aan de demper vast te zetten. Tenzij je geluk hebt en een slipon demper tegen komt, maar dat zal wel niet. Zal binnenkort als ik weet hoe wel eens wat foto's op de site zetten.
Klinkt goed hoor allemaal ! Ik heb nog wel iets leuks gevonden voor meer pks.....
http://www.geocities.com/jharkola/images/viku/
En het past ook nog....in een clubman dan wel. t is wel wat anders dan andere hebben. hehehe...
ik ben benieuwd naar de fotos van je mini !
grtz, Bob
http://www.geocities.com/jharkola/images/viku/
En het past ook nog....in een clubman dan wel. t is wel wat anders dan andere hebben. hehehe...
ik ben benieuwd naar de fotos van je mini !
grtz, Bob
Ik heb ook 2 mini's... Heel de familie heeft mini's! 
Toen ik 16 was kocht ik mijn eerste mini. Met als doel deze te restaureren, en af te hebben als ik 18 werd! Nou dat is niet helemaal gelukt... Ik word over 2 weken 20 en is nog niet eens gespoten...
Hij wordt blauw met zeemax-spoilerset en chrome 13"x7J velgen...
Mijn andere mini heb ik een jaar geleden gekocht. Hier was wel wat werk aan maar als je een beetje handig bent...
Tis eens mini cooper 1300... Nog een echte mini met carburateur, hier is veel meer aan te kietelen! Heb er ook een stage one kit op gehangen. Ook had ik er nieuwe banden onder gelegd, maar helaas hielden ze het maar 10 maanden vol! 4 nieuwe banden! Maar ja een 1300 met grote kleppen en 3.44 diff wil wel! :P Ik ben hem op het moment aan het ombouwen naar geventileerde schijfremmen met 4-pot klauwen...
Tja we hebben allemaal thuis MINImaal 2 mini's thuis... Sommige zelfs 4!
Kijk eens op http://www.minipower.tk

Toen ik 16 was kocht ik mijn eerste mini. Met als doel deze te restaureren, en af te hebben als ik 18 werd! Nou dat is niet helemaal gelukt... Ik word over 2 weken 20 en is nog niet eens gespoten...

Hij wordt blauw met zeemax-spoilerset en chrome 13"x7J velgen...

Mijn andere mini heb ik een jaar geleden gekocht. Hier was wel wat werk aan maar als je een beetje handig bent...

Tja we hebben allemaal thuis MINImaal 2 mini's thuis... Sommige zelfs 4!
Kijk eens op http://www.minipower.tk
Zo alles zit er eindelijk onder! Nieuwe banden (Falken 165/60/R12) en nieuwe remblokken (EBC Green Stuff) en alles werkt perfect. Had nog wel een flinke tegenvaller: 2 wielbouten waren afgebroken tijdens het plaatsen van de nieuwe remblokjes. En zie op zaterdagmiddag maar een 2 nieuwe te vinden. Uiteindelijk met wat vindingrijkhied wel gelukt! En ongeveer een uurtje geleden hebben ze mijn nieuwe banden eronder gezet. En ze rijden heerlijk. Nu nog even wachten op het einde van de maand, want dan komen er nog een aantal onderdelen binnen uit Engeland. Stubstack, vier nieuwe wielnaafdoppen, lage weerstands bougiekabels en een sportbobine met een sterkere vonk. De banden lopen bij mij trouwens niet aan hoor Minipower. Zit er trouwens ook hard over na te denken om metro 4 pots remklauwen en metro geventileerde schijven erop te zetten. Maar dat komt misschien volgende maand wel. Ik zou trouwens als ik jou was geen 13inchers plaatsen. Dat geeft meer ellende als dat het goed doet. Je onafgeveerde gewicht wordt gelijk namelijk een stuk groter! En dat heeft allerlei nare dingen tot gevolg. Denk maar eens aan de krachten die op je onderstel komen. Die zijn dan een aardig stuk groter. Zeker omdat je band ook platter is en dus minder veerd. Fusees en draagarmen krijgen het zwaar, net als de wiellagers. Bovendien accelereert hij er minder hard door. Kan op een kwartmijl oplopen van 0,2 sec of meer. Het enige voordeel is dat het wel erg vet staat. Maar voor mij weegt dat niet op tegen de bezwaren.
Heb ook niet gezegd dat ze dat zouden doen... Maar moet er rekening meej houden dat dat wel kan...Kevski Style schreef: De banden lopen bij mij trouwens niet aan hoor Minipower.

Juist Looks are important!!! Ja de krachten zijn groter... Wiellagers slijten harder, maar je moet er wat voor over hebben.Kevski Style schreef: Ik zou trouwens als ik jou was geen 13inchers plaatsen. Dat geeft meer ellende als dat het goed doet. Je onafgeveerde gewicht wordt gelijk namelijk een stuk groter! En dat heeft allerlei nare dingen tot gevolg. Denk maar eens aan de krachten die op je onderstel komen. Die zijn dan een aardig stuk groter. Zeker omdat je band ook platter is en dus minder veerd. Fusees en draagarmen krijgen het zwaar, net als de wiellagers. Bovendien accelereert hij er minder hard door. Kan op een kwartmijl oplopen van 0,2 sec of meer. Het enige voordeel is dat het wel erg vet staat. Maar voor mij weegt dat niet op tegen de bezwaren.

Ik zou ze best willen maken, maar ik weet niet hoe ik ze op de site moet zetten. Vandaag opnieuwe mijn banden proberen uit te lijnen, want het stuur begint te trillen bij honderd. Kut zooi. En dan maar hopen dat dat het is. Zo niet dan kn het alleen maar erger worden. Maar als iemand me kan vertellen dan zet ik ze er wel op.
1 band is opnieuwe gebalanceerd, maar de ander heeft een ongelijk lopend loopvlak en das dus een fabricagefout. Dus we zullen zien wat eraan gedaan gaat worden. Is niet mijn pakkie aan in ieder geval. En ik denk dat ik wel een foto kan maken van de achterkant. Dan stuur ik hem wel naar je mailadres toe.