Rover Cabriolet 1.6 CVT

214 216 218 220 25
Plaats reactie
XC-XW
MG-R Fanatic
Berichten: 117
Lid geworden op: wo feb 27, 2013 11:52 pm
Woonplaats: Molenlanden

Rover Cabriolet 1.6 CVT

Bericht door XC-XW »

Onlangs nog weer eens gaan zoeken in de RDW open data naar de dingen die ik mij afvraag.
Hoeveel originele Nederlandse Cabrio CVT automaten zijn er nu nog.
Ik wist al dat er in 1998 en '99 maar twee exemplaren (met EU-typegoedkeuring) verkocht zijn en één kenteken daarvan blijkt nu al verdwenen te zijn, blijft er dus één over en dat is de SV-JP-57.
In 1997 toen de eerste Cabriolets met 1.6 K-motor en CVT in Nederland kwamen zijn er kennelijk wat meer verkocht en daarvan zijn er nu nog zes kentekens over:
PZ-LL-99 * RR-XT-89 * RS-GX-18 * RT-XD-44 * SH-DN-56 * SH-PJ-93
Ben jij één van deze "gelukkigen"?
Bij het zoeken bleken er twee "handelsbenamingen" van toepassing te zijn:
1: Cabriolet 1.6 (nationale typegoedkeuring)
2: Rover Cabriolet; 1.6 (europese typegoedkeuring)
In de eerste catagorie was het makkelijk zoeken want de CVT versie heeft een hoger gewicht, 1111 kg en die springt er dus uit maar bij de tweede catagorie is het gewicht van de handbak en de CVT hetzelfde 1075 kg en dan moet je alle kentekens controleren op het soort transmissie en dat lukt niet via de RDW gegevens maar wel met bijv. de Auto-week kentekenchecker.
Grappig vond ik ook nog dat bij de tweede groep (met ETG) de merknaam Rover is en bij de typebenaming, Rover Cabriolet; 1.6 staat dus op het kenteken staat twee keer Rover; Rover Rover Cabriolet 1.6.
Misschien niet iets wat veel forumleden bezig houd maar een enkele Cabrio en CVT fan mogelijk wel.
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Leuke info, het is altijd lekker puzzelen in dat RDW register. ;)

Ik denk trouwens dat Rover Tourer's met een CVT zeker net zo schaars zullen zijn.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
XC-XW
MG-R Fanatic
Berichten: 117
Lid geworden op: wo feb 27, 2013 11:52 pm
Woonplaats: Molenlanden

Bericht door XC-XW »

[quote="MGF MPi"] Rover Tourer's met een CVT zeker net zo schaars /quote]

Er zijn wel veel meer Tourers verkocht dan Cabrio's maar als ik tijd heb zal ik eens uitzoeken hoeveel ervan met CVT zijn.
Ik vind de CVT een interessante bak ook al omdat hij gemaakt is door VCST in St. Truiden wat oorspronkelijk een DAF fabriek was en later NEDcar en waar voor het eerst de Van Doorne duwbandtransmissie in productie ging voor Volvo en Rover.
De historie van deze fabriek kun je vinden op http://www.vcst.com
Plaats reactie