Airco pomp vastgelopen
Airco pomp vastgelopen
Zijn er leden die ervaring met dit probleem hebben. De aircopomp van mijn ZT260 is vastgelopen. Ik heb de auto bij een Honda dealer gekocht die hem had ingeruild op een Hybrid. De dealer wiilde de pomp (zelf) maken onder (gedeeltelijke) garantie. In Engeland een nieuwe pomp gevonden voor 600 GBP. Er bleken ook een slang lek en een slang verstopt te zijn. Na een lange reparatie - en heel wat gezoek naar een pomp en de slangen - was de auto klaar. Nota van meer dan 2 mille, waarvan iets minder dan de helft voor mijn rekening. Binnen 12 kilometer deden zich dezelfde verschijnselen weer voor die indertijd aan het vastlopen vooraf gingen: snel wisselende stationairloop van de motor (een teken dat hij veel weerstand ondervond) en snelle bewegingen van de spanner (ook een teken dat de belasting snel wisselde). Ik heb de airco terstond uitgeschakeld, maar vermoed door het luchtje dat er van af kwam, dat de pomp al aardig wat schade heeft opgelopen. Het kan zijn dat de nieuwe pomp al een defect had bij levering, maar ook dat er iets anders is fout gegaan. Iemand suggesties of goede raad?
hoi ton
wat een pech, het lijkt mij dat of de montage niet geheel volgen plan is gegaan of inderdaad een fout in de pomp.
de garage zou de pomp kunnen terug sturen naar de leverancier om uit te zoeken of het aan de pomp lag.
in de tussen tijd ben je natuurlijk niet geholpen.
ik had begrepen dat er in de V8 een speciaal kleinere airco is gemonteerd ivm de ruimte,
weet je of dit ook het geval is met de pomp zelf, of is deze hetzelfde als bv in de 75 1.8 of de V6
zo ja kijk eens op ebay.co.uk
wat een pech, het lijkt mij dat of de montage niet geheel volgen plan is gegaan of inderdaad een fout in de pomp.
de garage zou de pomp kunnen terug sturen naar de leverancier om uit te zoeken of het aan de pomp lag.
in de tussen tijd ben je natuurlijk niet geholpen.
ik had begrepen dat er in de V8 een speciaal kleinere airco is gemonteerd ivm de ruimte,
weet je of dit ook het geval is met de pomp zelf, of is deze hetzelfde als bv in de 75 1.8 of de V6
zo ja kijk eens op ebay.co.uk
- cde653
- MG-R Newbie
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
- Woonplaats:
- Locatie: Houten
Hallo Ton,Ton Roks schreef:Nee, het is een heel andere. Hij schijnt van Visteon te zijn en ook op een Ford Galaxy met V6 te zitten.
Het origineel is ook een Vistion, zit ook in de 1998-2004 16 kleps Mustang GT. (zelfde motor). Ik heb na het vastlopen van mijn originele er al 2 stuks in laten monteren (zo'n 3 jaar geleden zelf via internet in de USA voor ca. $ 200,00 excl. per stuk). Ze zijn allemaal vastgelopen. De oorzaak is dat de pomp te zwaar zou zijn voor het relatief kleine airco systeem van de ZT260. Er schijn te weinig koelvloeistof terug te komen van de airco dus ook te weinig smering voor de pomp zodat hij op den duur vast loopt. Sinds vorig jaar heb ik een (schrik niet) peugeot 207 airco pomp met variabele opbrengst (i.p.v. aan of uit) met enige aanpassingen en garantie laten inbouwen en ik moet zeggen perfect. Veel betere werking en geen problemen meer tot nu toe. Mijn ZT260 goeroe (hij heeft zelf ook een ZT260), die dit heeft geregeld is garage v.d. Post in Badhoevedorp.
http://www.vdpost.nl/vdpost/
Zonder deze man reed ik allang geen ZT260 meer, ik kan hem je van harte aanbevelen.
Vr. groet
cde653
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Jammer dat hij hem (wederom) te koop heeft staan, in een recent artikel in Great British Cars sprak hij er nog over dat hij hem misschien in de toekomst wilde laten voorzien van een supercharger.
De prijs lijkt me wel redelijk gezien het andere aanbod in Nederland en Duitsland. De prijzen van de V8's liggen nu eenmaal op een ander niveau dan die van de 4- en 6 cilinder varianten.
De prijs lijkt me wel redelijk gezien het andere aanbod in Nederland en Duitsland. De prijzen van de V8's liggen nu eenmaal op een ander niveau dan die van de 4- en 6 cilinder varianten.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue