Brandstof lekt??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Brandstof lekt??

Bericht door Edgar »

Mijn ouders hebben mijn MGF na 2maanden stilstand opgeladen, en hebben zo'n 100km gereden. Bij thuiskomst hebben ze de nog warme MG volgetankt en dan 3km verder gereden om hem in mijn garage te zetten. Toen ze de volgende dag toevallig nog even kwamen kijken lag er een plas benzine onder, ter plaatste van het linker achterwiel (waar ook de vulopening zit). Ze hebben de vloer schoongemaakt, en sindsdien is er niets meer uitgelekt. De plas was ter grote van twee omgevallen kopjes koffie zeg maar. Zou dit een soort noodoverloop bij overvullen kunnen zijn of wat anders? Heb hem voor de zekerheid maar naar buiten gezet vanavond toen ik terug was. Iemand enig idee? :? Toch geen lek in de brandstoftank, anders zou hij toch blijven lekken denk ik zo?
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Sjonnie

Bericht door Sjonnie »

Hi Edgar,

Misschien de MG te vol afgetankt en met koud weer in een warme garage gezet? Het volume vergroot als de temperatuur stijgt. Dus misschien benzine uit "noodoverloop" gedrukt.

Zeker als er later niets meer op de vloer ligt, zou ik me geen zorgen maken.

Greetz,

Sjonnie
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Het was zo rond 10c denk ik, dus ik dacht ook al zoiets als jij zegt. Maar was niet zeker omdat ik dacht dat normaal de noodoverloop al bij de pomp "zijn werk" zou moeten doen, maar hoeft dus niet zoals ik zie. Ben wat rustiger, bedankt :)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Plaats reactie