Abs en remleiding

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
michelb

Abs en remleiding

Bericht door michelb »

Bij mijn rover uit 2000 begon eerst abs lampje te branden. Kilometerteller viel ook uit! Naar garage gebracht uitgelezen Conclusie abs sensor links en rechts voor geven storing aan! Daarna sprong het handrem lampje ook aan.Op internet gekeken kon ook een vuile sensor zijn(Dus schoongemaakt) Auto verder geinspecteerd en zie dat de remleiding links achter lek is! Kan dit de storing ook veroorzaken?? Of moet ik remleiding en sensoren vervangen?? Wie heeft hier verstand van en een goed antwoord op? Gr
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

handrem lampje springt aan bij onvoldoende remvloeistof door de sensor
in de dop.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
michelb

Bericht door michelb »

Dank je! Heeft dus niks met de sensor storing te maken?
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Roestige remleidingen bij de 75 hoor je wel vaker. De garage heeft ze bij mijn 75 al een paar keer bijgewerkt tijdens een beurt en/of keuring.
Oké die van mij loopt nu ook naar de 13 jaar.
Viel me van de week wel op dat de delen van de achterwiel ophanging wat oppervlakkige roest hadden, niks ernstigs. Met staalborstel schoongemaakt en in de Fertan gezet. De volgende dag een verse laag tectyl erop. Ziet er weer uit als nieuw. ;)

Moet zeggen dat de 75 qua carrosserie en afwerking een kwaliteitsproduct is. Ik zie regelmatig Mercedes Benz van dezelfde bouwjaren, die aan de buitenkant en onderkant al flink zijn aangetast door de roest en al aardig krokant beginnen te worden. :oops:
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie