2 electra vraagjes mg zt-t

Plaats reactie
R.de.heus

2 electra vraagjes mg zt-t

Bericht door R.de.heus »

Hey ik heb 2 vraagjes over de electra.
Ik heb 2 lampjes die blijven branden de beruchte airbag en de indicator dat er een lamp kapot is dus ben vandaag gaan zoeken en vond het airbag probleem al erg snel er komen onder uit de stoel bijrijders kant alleen 2 draadjes stekertje is foetsie dus niet aan gesloten. Is er iemand handig met een soldeer bout of is er weer een stekker op te zetten of maar gewoon met van die knijp stekkertjes doen?

Bij het demonteren van de achterlichten voor de lamp check zag ik dat er van de linker naar de rechter unit een kabel is getrokken tussen de remlichten als ik die kabel door knip doet rechts me remlicht niks. Er komt geen spanning op die lamp. Iemand een idee of al eerder mee gemaakt die me gericht kan laten zoeken of wordt het wachten op beter weer en dan de kabelboom gaan uitpluizen en bekleding strippen.

Thnx vast gr robert
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik zou voorlopig die kabel laten zitten, als het werkt is het goed... Is mijn bescheiden mening.
Misschien niet zoals het hoort, maar beter als niets ;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Die stekker onder de stoel kun je ook wel met die knijpschoentjes maken.
Je weet nu wat voor storing het geeft ( lampje gaat branden ) als hij losschiet. Solderen is wel beter, kun je ook bij een universele garage laten doen.

Die achterlamp is iets lastiger.....
Probleem is een beetje dat je auto geschakeld is via het zogenoemde can-bus systeem ( ff zoeken google ). Dat systeem werk d.m.v. aansturen van ingewikkelde computers.
Het zou maar zo kunnen dat jij je multimeter er op houd deze geen stroom aangeeft, en er vervolgens een lampje indraait deze wel gaat branden.
Je kan er mee naar de garage, deze kan de hele handel uitlezen. Misschien dat daar wat uitkomt.
Zelf storing zoeken zit er niet echt bij.

Of gewoon lekker laten zitten zoals p@p@zs al aangaf ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Wat is het bouwjaar van de ZT? Dan kan ik er een schema bij zoeken voor de verlichting.
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Jah die kabel tussen de lichten zit me nog wel best maar wil het met de tijd wel effe in orde maken erger me kapot aan het lampje op het dashboard. Can-bus ben ik bekend mee weet hoe het werkt alleen krijgt het rechter remlicht gewoon echt geen spanning ook niet met lamp er in oid dus hoopte dat er iets zit wat dat kan veroorzaken. Maar zal met beter weer warschijnlijk wel zoeken gaan worden naar een kabelbreuk ofzo.
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Sorry arjen vergat je post bouwjaar is 2003 54-NN-BX
Hoop dat je wat kan ondekken
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

De voeding voor het remlicht komt rechtstreeks vanaf pin 10 van de verlichtings module (is de verlichtingsschakelaar). De draadkleur is groen/blauw.
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Ok dus moe even keer de lichtschakelaar rechts onder bij het stuur uit het dashboard halen kijken of pin 10 goed zit evt door meten naar het achterlicht
R.de.heus

Bericht door R.de.heus »

Airbag is opgelost draden hingen los.
Remlicht waarschijnlijk gevonden lichtschakelaar uit dash gehad
Grote zwarte plek op de printplaat en afgesmolte pootjes van transistor.
Dus dat wordt een nieuwe module. Er zijn verschillende functie schakelaars met mist zonder. Met hoogte zonder. Ik heb ivm xenon geen hoogte stelling maar het verschil zit toch in die frontjes en niet in de printplaat er achter. Ik kan nog aan zon printplaat komen van 1 met hoogte stelling maar daar kan mijn frontje zonder toch ook gewoon op.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Let wel op dat in de lichtmodule ook je km-stand wordt opgeslagen. Het is dus verstandig om nadat je hem vervangen hebt even je km-stand daarin te laten vervangen door je eigen stand.

Anders kun je een Err melding krijgen in je klok.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Bericht door falco »

Wat apart dat er in je licht unit ook je km stand word bewaard, is dit ook meteen een aparte computer?
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ja de lichtschakelaar is ook een computer. De kilometerstand staat tegenwoordig meestal in minimaal 2 modules.
Plaats reactie