Probleem met remmen
- roverlex
- MG-R Addict
Probleem met remmen
Hoi, ik heb een probleem met mijn rem.
Soms als ik rem maak niet uit of je zachtjes of wat harder remt dan begint mijn rempedaal te klapperen.(niet altijd)
Het lijkt wel of mijn ABS dan begint te werken?
Wat kan dit probleem eventueel zijn iemand een idee?
Is dit gevaarlijk?
Soms als ik rem maak niet uit of je zachtjes of wat harder remt dan begint mijn rempedaal te klapperen.(niet altijd)
Het lijkt wel of mijn ABS dan begint te werken?
Wat kan dit probleem eventueel zijn iemand een idee?
Is dit gevaarlijk?
Al gaat de tijd nog zo snel mijn rover 75 brengt me er wel.

-
- MG-R Addict
Komt mij bekend voor, ik heb er ook last van maar dat is mijn eigen schuld, ik had de oude abs sensor er uit geboord maar ben iets te fanatiek geweest en heb een klein putje op mijn lager achtergelaten waardoor er volgens de garage een warrig signaal binnen komt en hij te pas en te on pas in grijpt, ik heb het tijdelijk verholpen door mijn linker abs sensor te ontkoppelen en ben nu aan het sparen voor een nieuw lager. le wel op als je het doet dat je hele abs niet meer werkt en dat je niet de rechter sensor ontkoppeld, deze geeft ook je snelheidsmeter signaal door. 

-
- MG-R Core
Ik bedoel niet een kromme schijf, maar een schijf waar door roest een stukje afgespat is. Dat kan zorgen voor een trilling in het pedaal.
De kans is het grootst dat er iets met een ABS ring is (zit in het wiellager). Dit is alleen met zekerheid vast te stellen door het signaal te meten met een scoop.
De kans is het grootst dat er iets met een ABS ring is (zit in het wiellager). Dit is alleen met zekerheid vast te stellen door het signaal te meten met een scoop.
- roverlex
- MG-R Addict
Oké, vandaag weer wat nieuws erbij toen ik naar mijn werk ging begon mijn ABS lampje te branden.(zie foto)

Maar hij remt wel gewoon goed zonder dat de ABS inwerking gaat.
Maar zodra ik mijn auto uitzet en weer start is de ABS lampje weer uit en als je remt dan gaat de ABS weer werken.
Iemand idee wat het probleem is?

Maar hij remt wel gewoon goed zonder dat de ABS inwerking gaat.
Maar zodra ik mijn auto uitzet en weer start is de ABS lampje weer uit en als je remt dan gaat de ABS weer werken.
Iemand idee wat het probleem is?

Ik ga voor een abs sensor.
Als het rechts voor is dan werkt de snelheidsmeter ook niet meer.
Links voor dan doet de cruise controle het niet meer.
Maar het kan ook een sensor achter zijn.
Kijk ook eens naar de bedrading van de sensor onder de wielkast als deze niet beschadigd is.
Op ebay zijn de sensoren behoorlijk goedkoper.
Eric.
Als het rechts voor is dan werkt de snelheidsmeter ook niet meer.
Links voor dan doet de cruise controle het niet meer.
Maar het kan ook een sensor achter zijn.
Kijk ook eens naar de bedrading van de sensor onder de wielkast als deze niet beschadigd is.
Op ebay zijn de sensoren behoorlijk goedkoper.
Eric.
- roverlex
- MG-R Addict
Het Probleem is opgelost.
We dachten eerst aan het wiellager rechts-voor, want bij de keuring werd gezegd dat er speling in zat.Deze hebben we laten vervangen.Ik kon het zelf niet, want dit lager is geperst.
Na de reparatie bleef het probleem bestaan.
Nu blijkt het wiellager links-achter te zijn geweest, die was dus stuk.
Een nieuwe er in laten zetten, en alles laten resetten, en nu rijd hij weer als een zonnetje
We dachten eerst aan het wiellager rechts-voor, want bij de keuring werd gezegd dat er speling in zat.Deze hebben we laten vervangen.Ik kon het zelf niet, want dit lager is geperst.
Na de reparatie bleef het probleem bestaan.
Nu blijkt het wiellager links-achter te zijn geweest, die was dus stuk.
Een nieuwe er in laten zetten, en alles laten resetten, en nu rijd hij weer als een zonnetje