Confort knipper/ Koelvloeistof niveau bewaking

Plaats reactie

Is er interesse in dit project?

Confortknipper
0
Geen stemmen
Confortknipper met koelvloesitofniveau bewaking
3
75%
Confortknipper met koel en ruitenvloeistof bewaking
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

RobT

Confort knipper/ Koelvloeistof niveau bewaking

Bericht door RobT »

beste MG (T)F en Rover rijders,

Zoals ik al eerder had aangeven, dat ik nog het e.a. wil inbouwen in de MGF om het rijcomfort te verbeteren heb ik de volgende schakeling bedacht om kortstondig de richtingaanwijzer aan te tippen (moet je deze wel gebruiken!) en vervolgens knipperen de knipperlichten 3..5 keer (instelbaar).
Ik weet dat zo'n product kant en klaar te koop is, maar dan is het de vraag of je deze wel kan gebruiken betreft de aansluitingen in de MGF (niet alle knipperlichtschakelingen zijn hetzelfde en wil je het zelf allemaal uuitzoeken).

Bovendien wilde ik ook het koelvloeistofniveau kunnen bewaken (led en zoemer) en als je toch bezig bent waarom dan ook niet de ruitenvloeistofniveau!
In de vloeistoftanks wordt een vlotter gemonteerd en hierop aangesloten!

Het geheel (schakeling) wordt in een kastje ondergebracht met 2 connectors voor de aansluitingen en is nu éénvoudig aan te sluiten (uitzoekwerk is al gedaan).

Om jullie hierin mee te laten doen worden de totale kosten van zo'n kastje gunstiger, op dit moment heb ik de schakeling opgebouwd op een prototype boardje en ben met de laatste testen bezig in de auto zelf.

Uitvoering:
er zijn 3 uitvoeringen mogelijk:
Confortknipper
Confortknipper met koelvloesitofniveau bewaking (incl. vlotter)
Confortknipper met koelvloesitofniveau en ruitenvloeistof bewaking (incl. vlotter)

Mocht je dit kastje willen gebruiken met een al aanwezige vlotter dan is het ook mogelijk!

De bedoeling is dat het Plug en Play wordt, dw.z. aan de hand van een meegeleverde inbouw handleiding, kan je eenvoudig de juiste bedrading localiseren en dan vervolgens dit kastje (via een conector) hierop aansluiten. Benodigde bekabeling en aansluitmateriaal wordt meegeleverd.

Inbouw:
je hoeft voor de inbouw van de confortknipper alleen maar 3 "paneeltjes" te verwijderen, afdekplaat van de stuurkolom (2 stuks) en het zijpaneel (console) passagierszijde, hier achter komt het kastje te liggen.
De vlotters zijn makkelijk te plaatsen in het desbetreffende tankje en de kabel kan langs een bestaande doorvoer worden aangebracht.

Wat kost het:
Confortknipper € 60,-
Confortknipper met koelvloesitofniveau bewaking (incl. vlotter) € 95,-
Confortknipper met koelvloesitofniveau en ruitenvloeistof bewaking (incl. vlotter) € 125,-
(exclusief inbouw/verzendkosten)

I.p.v. van de ruitenvloeistofniveau detectie kan bijvoorbeeld ook het al of niet "openstaan" van de achterklep worden gemeld

Momenteel ben ik bezig om te controleren/ testen of het apparaatje probleemloos werkt en als er voldoende animo voor is kan er ook een mooi printje van worden gemaakt.

P.S. waarschijnlijk staat dit bericht in de verkeerde map, maar kon geen "pol"aan maken in de "F TF" map
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

topic verplaatst van even voorstellen naar MGF, TF & SV
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
RobT

Meer informatie

Bericht door RobT »

De laatste testfase wordt binnenkort afgerond van de comfort knipper.

meer informatie hierover op http://www.softlok.nl/comfortknipper.html

groet
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik heb deze;
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8526 ... 0&ref=list

Van conrad, maar zeker in de 75 is het niet mogelijk deze in te bouwen ivm controle door de computer. En in mijn huidige ZR ben ik er nog niet uit, hier zit ook ergens een computer. en je kunt niet zomaar ergens spanning op zetten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
RobT

Comfort knipper

Bericht door RobT »

ik ken deze, maar er is geen terugmelding van de knipperlampen, deze gebruik om pulsen te tellen (het aantal keer knipperen en bij het afschakelen, waardoor altijd de laatste "knipper" volledig wordt uitgevoerd.

eigenlijk is deze schakeling ontstaan uit behoefte van een niveau bewaking voor de koelvloeistof. er was nog wat extra mogelijk.

groet
RobT

Het is zover

Bericht door RobT »

De comfortknipper heeft nu enkele maanden proef gedraaid en na nog wat kleine aanpassingen is het nu zover om het definitief in te bouwen.

Ik wil hiervoor een speciaal printje voor laten maken en om de kosten binnen de perken te houden zou ik graag van te voren willen weten wie hieraan mee willen doen.
Wie geïnteresseerd is wil graag verzoeken om 50% van het totaalbedrag over te maken op mijn rekening. (zie http://www.softlok.nl/Bestellen.pdf) voor de informatie over de comfortknipper (zie http://www.softlok.nl/comfortknipper.html)

Als er voldoende aanmeldingen zijn wordt het project uitgevoerd!
mochten er vragen zijn mail het mij of laat het via dit forum weten
Plaats reactie