dingen waar op te letten bij aanschaf van MG ZR

Plaats reactie
roy_1985

dingen waar op te letten bij aanschaf van MG ZR

Bericht door roy_1985 »

ik ben op dit moment een mazda rx8 rijder, deze auto is leuk maar heeft ook een aardig zak centje nodig om er mee te kunnen rijden.

uiteraard wankel motor (1.3 met 231 pk) en dan gemiddeld 1 op 6 lopen.

nu is mijn oog gevallen op een MG ZR uit 2005. uiteraard zal deze vraag wel al eerder gevallen zijn.

maar welke specifieke dingen moet ik nou op letten bij een MG ZR en dan heb ik het over aandachtspunten en eventuele kwaaltjes.

groet roy
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Aller eerst welkom.
Bij de zr geld net als bij elke andere auto, onderhoud is alles.
Bij een hoge kilometer stand zal ongetwijfeld de koppakking vervangen zijn.
Verder even goed kijken voor roest. Met name onder de rubbers die over het dak lopen, en bij de kofferbak scharnieren.
Verder gewoon een beetje de standaard dingen.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Yme
MG-R Freak
Berichten: 574
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:16 pm
Woonplaats:
Locatie: Assen

Bericht door Yme »

Welkom, heeft de ZR ook een bepaalde uitvoering? Zoals le mans of iets dergelijks? Dan kunnen we ook wat pointers geven over wat er ontbreekt of iets dergelijks. :mrgreen:
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:

MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Als het de ZR MKI betreft, dus pre-2004 facelift, dan ook letten rondom het slotje in kofferdeksel, deze wilde bij de Rover 200 wel eens roesten, dus bij de ZR dan eventueel ook ;)
Johnny_D schreef: Bij een hoge kilometer stand zal ongetwijfeld de koppakking vervangen zijn.
Koppakking geld trouwens alleen voor benzines, de diesels hebben hier eigenlijk helemaal geen last van ;) Even ter info, er zijn namelijk ook ZR diesels hoor :mrgreen: (heb er zelf een gehad ) 8)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

@edgar: klopt helemaal. L serie rulezz 8) Gezien zn rx8 ging ik er vanuit dat het een 160 moest worden :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Johnny_D schreef:@edgar: klopt helemaal. L serie rulezz 8) Gezien zn rx8 ging ik er vanuit dat het een 160 moest worden :+
Dat is waar, maar ik zou als top tip de diesel aanraden. Mijn ZR was een straaljagertje, echt waar 8)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Tja, eigenlijk heeft het allebij wel wat. De koppel van de l serie is best lekker, zeker als je hem een beetje kietelt.
Maar het brullen van de 1800vvc k-serie is toch ook best lekker.

Bijde zijn dus aan te raden. :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Gezien de Mazda zal het zeker een 160 worden, anders is het wel een forse stap terug :lol:
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

p@p@zs schreef:Gezien de Mazda zal het zeker een 160 worden, anders is het wel een forse stap terug :lol:
Don't underestimate the ZR diesel ;)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Plaats reactie