Kachelventilator hapert

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Frank
MG-R Newbie
Kachelventilator hapert

Bericht door Frank »

De laatste tijd komt mijn kachelventilator regelmatig niet in. Als ik dan een paar keer de climatecontrol uitschakel middels de knop "off" en daarna weer inschakel begint hij meestal wel weer te blazen. Vervolgens blijft hij ook goed werken. Wat kan dit zijn (een defecte schakelaar of haperend relais) ??
Frank
MG-R Newbie
Bericht door Frank »

Na het parkeren van de auto bleef er in de kofferbak iets draaien met als gevolgd dat vanmorgen de accu leeg was. Na het installeren van een nieuwe accu werkt de kachelventilator weer goed en stopt het geluid in de kofferbak ook weer. Is deze auto dan zo verfijnd dat hij zelfs een waarschuwing geeft als de accu aan zijn laatste adem bezig is...?
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Verfijnd niet, maar het is wel zo als bijvoorbeeld de ECU te weinig stroom geeft, er ook "vreemde" zaken gebeuren... Airco die niet aan gaat, knopjes die slecht of af en toe reageren....

Als je dan de accu een half uurtje loskoppelt, reset de boel zich en loopt alles ook weer....

Het is net Windows....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Frank
MG-R Newbie
Bericht door Frank »

Probleem steekt weer de kop op. Aanjager blaast niet en ik krijg hem ook niet meer aan de praat. Na vervangen van de accu hoorde ik de standkachel weer draaien, terwijl ik dacht dat die al jaren defect was (wellicht gereset toen de accu los was). Omdat ik ook al langere tijd een ABS-storing heb laat ik hem maandag maar even uitlezen..
Plaats reactie