hoofdrem cilinder zr 105 en 160 het zelfte?
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
hoofdrem cilinder zr 105 en 160 het zelfte?
heb de zr 160 een grotere hoofd rem cilinder als de 105?
had al 282mm set aan de voorkant zitten zonder problemen
heb nu ook achter schijven op gezet allen me rempedaal trap ik zo ongeveer door het schudbord
heb al ff zitten zoeken maar kan nergens vinden of de hoofdrem cilinders het zelfde zijn.
had al 282mm set aan de voorkant zitten zonder problemen
heb nu ook achter schijven op gezet allen me rempedaal trap ik zo ongeveer door het schudbord
heb al ff zitten zoeken maar kan nergens vinden of de hoofdrem cilinders het zelfde zijn.
gas is alles remmen is angst
- Rover620tdi
- MG-R Addict
- Berichten: 232
- Lid geworden op: ma mar 23, 2009 11:41 am
- Woonplaats: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
dikte vande achterijven kommen die wel overheen als de oudere. .dann kan t wel zijn dat je verder doortrapt.
lijkt mij..
lijkt mij..
Rover 45 2.0 V6 2000
BMW 327i e21 '81 (showcar)
http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 327i e21 '81 (showcar)
http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
had eerst voor 262solide schijven die heb ik vervangen door 282 geventileerd
heb er geen problemen mee gehad.
had achter trommels nu omgebouwd naar schijven van een zr 160(grotere schijven)
heb net de hooft rem cilinder staan ter vergelijken met die van de 160 maar kan er niks anders aan zien.
kan het zijn dat de "bore" interne delen minder vloeistof doorlaten
zie op ebay hooft rem cilinders met een "bore"van 22.2 en 23.8
zou dat het probleem kunnen zijn?
heb er geen problemen mee gehad.
had achter trommels nu omgebouwd naar schijven van een zr 160(grotere schijven)
heb net de hooft rem cilinder staan ter vergelijken met die van de 160 maar kan er niks anders aan zien.
kan het zijn dat de "bore" interne delen minder vloeistof doorlaten
zie op ebay hooft rem cilinders met een "bore"van 22.2 en 23.8
zou dat het probleem kunnen zijn?
gas is alles remmen is angst
+1 ik denk ook ontluchten of mogelijk moeten ze nog opstellen.
Kijk maar zoveel verschillen zijn er niet; http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001069
Kijk maar zoveel verschillen zijn er niet; http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001069
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
hoofdremcilinder is er af geweest toen ontlucht met zn 2e
bleek later een remklauw kapot te zijn(bleef druk geven liep allen niet terug)
die is vervangen door een kleinere remklauw(zr 120?)
na het monteren van de kleinere klauw is het pedaal wel wat meer omhoog gekomen tijdens het remmen
dus het lijkt mij dat de hoeveel heid remvloeistof die door gepompt word tijdens het remmen te klein is
dus lijkt mij een grote hoofdremcilinder zoeken, of niet??
bleek later een remklauw kapot te zijn(bleef druk geven liep allen niet terug)
die is vervangen door een kleinere remklauw(zr 120?)
na het monteren van de kleinere klauw is het pedaal wel wat meer omhoog gekomen tijdens het remmen
dus het lijkt mij dat de hoeveel heid remvloeistof die door gepompt word tijdens het remmen te klein is
dus lijkt mij een grote hoofdremcilinder zoeken, of niet??
gas is alles remmen is angst
toevallig geen remleiding dichtgeknepen of flexibel die gedraaid zit? eventueel membramen gescheurd van de hoofdremcilinder?
en om goed te ontluchten moet je toch een litertje, liefst 2 door je systeem pompen als het volledig leeg geweest is. en als je denkt klaar te zijn nog eens opnieuw beginnen.
en om goed te ontluchten moet je toch een litertje, liefst 2 door je systeem pompen als het volledig leeg geweest is. en als je denkt klaar te zijn nog eens opnieuw beginnen.
MG ZR S1800
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
hoofdremcilinder kan niet kapot zijn de standaard die er opzat dee min of meer het zelfde.
bij het ontluchten, bij vullen, rechts achter beginnen nippel dicht, pompend remmen, rem vasthouden, nippel open komt er lucht of vloeistof uit, nippel dicht, en herhalen.
halve liter tot een liter heb het hele systeem wel gehad
lucht zit er niet meer in daar ben ik 100% zeker van
bij het ontluchten, bij vullen, rechts achter beginnen nippel dicht, pompend remmen, rem vasthouden, nippel open komt er lucht of vloeistof uit, nippel dicht, en herhalen.
dan heb je het hele systeem 3x gehadom goed te ontluchten moet je toch een litertje, liefst 2 door je systeem pompen als het volledig leeg geweest is
halve liter tot een liter heb het hele systeem wel gehad
lucht zit er niet meer in daar ben ik 100% zeker van
gas is alles remmen is angst
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
op de hoofdremcilinder staat een nummer wat zou aangeven wat voor hoeveelheid vloeistof hij door laat
op de zr 105 staat 6890/01/47em
op de zr 160 staat 6890/01/50em
kan iemand dit bevestigen dat het bij alle zr's zo is?
zou er ook iemand willen kijken die de grote remmen set op zijn auto heb (voor 282mm achter 239mm of groter )
op de zr 105 staat 6890/01/47em
op de zr 160 staat 6890/01/50em
kan iemand dit bevestigen dat het bij alle zr's zo is?
zou er ook iemand willen kijken die de grote remmen set op zijn auto heb (voor 282mm achter 239mm of groter )
gas is alles remmen is angst
Misschien niet helemaal hetzelfde, rover 25 1.4........
maar de mijne staat 6788 06gh op
Je zou rik eens een pb kunnen doen, die had destijds bigbrakes van een s2000 op zn coupe.
maar je heb nu de hrc van de zr 160 er opzitten ?
Want die heeft standaard toch ook achter schijven, dus die zou dat vlot aan moeten kunnen.
maar de mijne staat 6788 06gh op
Je zou rik eens een pb kunnen doen, die had destijds bigbrakes van een s2000 op zn coupe.
maar je heb nu de hrc van de zr 160 er opzitten ?
Want die heeft standaard toch ook achter schijven, dus die zou dat vlot aan moeten kunnen.