Ben eens even aan het kijken of ik eventueel het blok van de 216si in de 25 kan zetten ( daar zit nu een 1.4 in ).
De blokken lijken nagenoeg identiek op een paar kleine dingen na:
het spruitstuk van de 216 heeft geen kat zoals die van de 25, zal dus het spruitstuk van de 216 moeten meenemen naar de 25 ? en gaat dat goed voor de co i.v.m. apk ?
bakken zijn op het oog hetzelfde, kan ik de bak en koppeling van de 25 houden ?
En hoe zit dat met de elektronica ?
zie alleen bij de rempomp een kabelboom lopen die bij de zekeringkast van de ecu uitkomt, zit daar een stekker aan die 1 op 1 over kan of moet ik die draden oversolderen ? En als ik moet gaan solderen zijn die kleuren dan hetzelfde ?
Wat me ook opviel is dat de 216 aanzienlijk lawaaieriger is als de 25 Is da normaal ?
motorombouw vraagje
He Jordy! Wat voor uitvoering is de 25 en wat is de 216? Hebben ze allebei airco bijvoorbeeld?
Anyway, afhankelijk van de kilometerstand zou ik de motor van de 216 eruit halen en alle randdelen er af sleutelen (stuurbekrachtiging daargelaten). Zelfde geld voor de 1.4 uit je 25.
Zo weet je zeker dat je kabelboom geschikt is en blijft. Zo is de kans groot dat de dynamo van de 200 nét even anders is dan die van de 25, ook de ontsteking van je 25 is als het goed is anders.
Ik zou sowieso de uitlaat van je 25 gebruiken, anders moet je lassen aan je voorpijp, lekker plug-&-play houden zo'n projectje
Als de uitlaat van de 216 verder ook nog netjes is kan je de uitlaat deels hiervan gebruiken om het geheel pas te maken. Maar ik zou niet gaan solderen, niet lassen, ECU van je 1.4 behouden, werkt gewoon.
Bak van de 25 kan je sowieso overzetten, geldt ook voor de koppeling en drukgroep. Je 25 heeft waarschijnlijk een R65 bak, de 216 heeft sowieso een R65 versnellingsbak.
In welke zin is de 216 lawaaieriger?
Anyway, afhankelijk van de kilometerstand zou ik de motor van de 216 eruit halen en alle randdelen er af sleutelen (stuurbekrachtiging daargelaten). Zelfde geld voor de 1.4 uit je 25.
Zo weet je zeker dat je kabelboom geschikt is en blijft. Zo is de kans groot dat de dynamo van de 200 nét even anders is dan die van de 25, ook de ontsteking van je 25 is als het goed is anders.
Ik zou sowieso de uitlaat van je 25 gebruiken, anders moet je lassen aan je voorpijp, lekker plug-&-play houden zo'n projectje
Als de uitlaat van de 216 verder ook nog netjes is kan je de uitlaat deels hiervan gebruiken om het geheel pas te maken. Maar ik zou niet gaan solderen, niet lassen, ECU van je 1.4 behouden, werkt gewoon.
Bak van de 25 kan je sowieso overzetten, geldt ook voor de koppeling en drukgroep. Je 25 heeft waarschijnlijk een R65 bak, de 216 heeft sowieso een R65 versnellingsbak.
In welke zin is de 216 lawaaieriger?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
beide auto's hebben alleen stuurbekrachtiging, verder niets.
uitlaat van de 25 is in goede staat, die van de 216 iets minder.
De kat van de 216 heb ik zo mn twijfels over, die rammelt iets.
Maar de stekkers van de kabelboom die nu op de 25 zit, zijn die allemaal hetzelfde als de 216 ?
En zou ik eventueel ook het spruitstuk van de 25 op dat 216 blok kunnen houden ?
216 maakt gewoon meer motorlawaai als de 25 valt me op
geen vreemde geluiden ofzow maar de 25 is echt n stukje stiller
uitlaat van de 25 is in goede staat, die van de 216 iets minder.
De kat van de 216 heb ik zo mn twijfels over, die rammelt iets.
Maar de stekkers van de kabelboom die nu op de 25 zit, zijn die allemaal hetzelfde als de 216 ?
En zou ik eventueel ook het spruitstuk van de 25 op dat 216 blok kunnen houden ?
216 maakt gewoon meer motorlawaai als de 25 valt me op
geen vreemde geluiden ofzow maar de 25 is echt n stukje stiller
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Je kunt het beste de kop van je 25 blok op die 216 motor zetten. Je kunt dan weer het nieuwe type distributie met automatische spanner gebruiken (hebben de meeste 216's niet). Ook heb je dan meteen meteen de juiste nokkenassen voor de ontsteking welke op de 25 zit (eventueel zijn de oude nokkenassen ook 'aan te passen')
En je hebt meteen een frisse koppakking ertussen.
En je hebt meteen een frisse koppakking ertussen.
dus alleen t onderblok uitwisselen
Had ik zelf nog niet aan gedacht :P
In dat geval kan ik t uitlaatspruitstuk van de 25 houden.
maar.......... gaat dat goed met die 2 katalysatoren?
En die cilinderkop van die 1.4 kan probleemloos op da onderblok ?
Weet namelijk dat ze in de toerwagenklasse bij de o-pels op de 2.2 onderblokken cilinderkoppen van een 2.0 gebruiken. Alleen vliegen daar de koppakkingen continu uit
En het nadeel is dan weer dat ik met een half gestripte 1.4 blijf zitten
Had ik zelf nog niet aan gedacht :P
In dat geval kan ik t uitlaatspruitstuk van de 25 houden.
maar.......... gaat dat goed met die 2 katalysatoren?
En die cilinderkop van die 1.4 kan probleemloos op da onderblok ?
Weet namelijk dat ze in de toerwagenklasse bij de o-pels op de 2.2 onderblokken cilinderkoppen van een 2.0 gebruiken. Alleen vliegen daar de koppakkingen continu uit
En het nadeel is dan weer dat ik met een half gestripte 1.4 blijf zitten