geluidsnormen uitlaat systeem????

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

geluidsnormen uitlaat systeem????

Bericht door jojodegraaf »

Beste medeforumers,

ik ben bezig met een motor swap etc, en nu was de bedoeling om richting de 350pk met mijn rover 620 te gaan.

alleen nu komen we op een probleem HET UITLAAT SYSTEEM :P
ik heb namelijk afgelopen zomer een dikke bekeuring van 380 euro gehad vanwege 24DB's te veel uit mijn universele demper:P

is er toevallig iemand die mij kan vertelen of ik als ik een sport systeem of een op maat gemaakt RVS systeem onder mijn auto monteer dit legaal is of illegaal?? want hoe minder weerstand de uitlaatgasssen hebben hoe better voor het vermogen en de koppel.. heb namelijk geen zin meer in nog zo'n dikke bon :(

ik weet dat mijn auto iets van 75Db's mag produceren.. wat niet echt veel is. en denk niet dat ik op het zelfde niveau blijf met een sport of RVS systeem?

Greetzzz,

Joan
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Tja, ik heb ook tijden rond gereden met een pijp waar de vlammen uit kwamen bij het terug laten lopen van de motor.
Je moet maar net zoon piet lut tegen komen die er moeilijk over gaat lopen doen.

Gehomologeerde spullen geeft altijd het beste resultaat, maar onder de norm blijven zitten is lastig.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
jojodegraaf
MG-R Fanatic
Berichten: 146
Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
Woonplaats:
Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden

Bericht door jojodegraaf »

Johnny_D schreef:Tja, ik heb ook tijden rond gereden met een pijp waar de vlammen uit kwamen bij het terug laten lopen van de motor.
Je moet maar net zoon piet lut tegen komen die er moeilijk over gaat lopen doen.

Gehomologeerde spullen geeft altijd het beste resultaat, maar onder de norm blijven zitten is lastig.
Heheh oke.
dan zal ik een RVS systeem laten maken.. zat te denken aan net zoiets als de audi S-line uitlaatsysteem.. en dan maar voor de zekerheid het orginele systeem bewaren als ik toch weer word aangehouden en weer moet terug komen voor een herkeuring vant geluid :D
Plaats reactie