Winterbanden

Plaats reactie
MG_XPower

Winterbanden

Bericht door MG_XPower »

Wat voor velgen passen er op een ZR 160 ?

Kan ik bijvoorbeeld een 15" stalen of alu rover velg gebruiken ? Of past dat niet met de remklauwen ?

Welke breedte band werkt goed ? Ik kom over het algemeen tussen de 175 en 195 tegen.

Thnx !!!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

voor een zr 160 heb je minimaal 16 inch. nodig i.v.m. je remklauwen
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Top ! Ik kijk weer even verder. Ik heb nog een volledige set 17" liggen, eens kijken of ik daar bandjes voor kan vinden want 16" velgen + banden zal niet goedkoper zijn.

Zijn er overigens nog auto's met dezelfde maat velgen als de ZR waar ik ook naar zou kunnen zoeken ?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik rijdt met 205 40 17 winterbanden onder mijn ZR maar om nou te zeggen dat het ideaal is... smaller is waarschijnlijk beter.
Onder de 75 rijd ik met 225 45 18 zomerbanden en nu met 185 65 15 winterbanden, en dat rijd wel beter in de sneeuw want met die brede banden krijg ik het vermogen niet op de weg.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Precies waar ik nu tegenaan loop met de zomerbanden in de sneeuw. Had je niet 45 hoog nodig gehad voor de ZR ?
Robin

winterbanden

Bericht door Robin »

Ik heb 1 maand geleden ook onder mijn zr160 winterbanden gelegd 17inch velgen met nexen sport 205 40 17.
Banden voldoen prima in de sneeuw en met regen.
Maar vergeleken met de v-profiel zomerbanden op droog wegdek komt de nexen niet in de buurt stuurt veel minder scherp en slipt met voluit acceleren.
Maar het gaat om de veiligheid met natwegdek is de remcapaciteit vele malen beter dan met de zomerbanden.
Dit merk je al snel omdat je veel minder snel in de abs komt.
nexen winterbanden kosten je online zoon 85 euro per band
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Aangezien de standaard maat 205x45x17 is, niet echt heel courant voor winterbanden, ga ik liever een maatje groter dan kleiner. 205x50x17 is ruim vertegenwoordigd op marktplaats.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Gaat volgens mij niet passen 205 45 17 is max

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
rover-ppd
MG-R Addict
Berichten: 391
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
Woonplaats:
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door rover-ppd »

Ik heb persoonlijk ervaren dat 205 50 17 niet past op mn ZS. Ik rijd op 205 50 16
Afbeelding
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Wat is dan het probleem met de 50 band ? Die zou enkel een 3% grotere omtrek hebben.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

veerschotel :roll:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Ik heb even gegoogled en het lijkt er inderdaad op. Daarmee is het aanbod van zeer ruim naar teleurstellend gegaan... Ik ga zeker geen nieuwe banden kopen omdat ik weet hoe lang ik de ZR nog heb (als daily).
Plaats reactie