Wegtrekken met accelereren zomerband, winter niet?
Wegtrekken met accelereren zomerband, winter niet?
Ik heb sinds gisteren weer de winterbandjes onder de rover liggen en het eerste wat me opviel was dat hij met het (stevig) optrekken niet meer wegtrok naar één kant.
Als ik met de zomerbanden optrek moet ik altijd iets tegensturen en met het gas loslaten mag het stuur weer recht. Het verschil in het stuur is ongeveer 1/2cm maar toch goed merkbaar.
Vanochtend heb ik het nog eens getest met de winterbanden en heb ik met me handen van het stuur het gas ingedrukt en de auto bleef gewoon rechtuit gaan. Dus het tegensturen was niet nodig.
Ik dacht altijd dat de ophanging of stuurinrichting iets scheef was oid, maar dat is dus niet zo. Het zou (lijkt mij) dus aan de zomerbanden liggen.
Komt iemand dit gedrag bekend voor of weet iemand of hier iets aan te doen is?
De rechter voorband is pas geleden nog gebalanceerd ivm nieuwe band. De linkerband ligt er sinds een maand of 5 ook nieuw op. Dus het verschil in banden is ongeveer 5 maand, maar daarvoor merkte ik het ook al.
Merk van de zomer voorbanden is Typhoon en alle winterbanden zijn van Michelin.
Als ik met de zomerbanden optrek moet ik altijd iets tegensturen en met het gas loslaten mag het stuur weer recht. Het verschil in het stuur is ongeveer 1/2cm maar toch goed merkbaar.
Vanochtend heb ik het nog eens getest met de winterbanden en heb ik met me handen van het stuur het gas ingedrukt en de auto bleef gewoon rechtuit gaan. Dus het tegensturen was niet nodig.
Ik dacht altijd dat de ophanging of stuurinrichting iets scheef was oid, maar dat is dus niet zo. Het zou (lijkt mij) dus aan de zomerbanden liggen.
Komt iemand dit gedrag bekend voor of weet iemand of hier iets aan te doen is?
De rechter voorband is pas geleden nog gebalanceerd ivm nieuwe band. De linkerband ligt er sinds een maand of 5 ook nieuw op. Dus het verschil in banden is ongeveer 5 maand, maar daarvoor merkte ik het ook al.
Merk van de zomer voorbanden is Typhoon en alle winterbanden zijn van Michelin.
Of wel 4-punts uitlijnen.JB45 schreef:Da's dan wel uitlijnen 'deluxe'. Voor €65 laten wij onze auto's uitlijnen, zowel voor als achter. Dat heet dan 'deluxe'.
Met 2-punts uitlijnen stellen ze vaak enkel de sporing voor, da's voor je Rover 200 ook direct het enige wat volgens de boekjes kan.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Ik heb hem nu laten uitlijnen. Was wel nodig volgens de monteur daar. Hehe
Vooral de voorwielen zouden naar elkaar toe gestaan hebben.
Maar nu heb ik dus een mooi stuk papier meegekregen met waarden. Maar het zegt mij allemaal niets.
Sommige waarden zijn rood/geel en groen..
Kan iemand het mij een beetje uitleggen?
Vooral de voorwielen zouden naar elkaar toe gestaan hebben.
Maar nu heb ik dus een mooi stuk papier meegekregen met waarden. Maar het zegt mij allemaal niets.
Sommige waarden zijn rood/geel en groen..
Kan iemand het mij een beetje uitleggen?
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Die waarden zijn verdeeld in hele graden, achter de comma staan de 'minuten'. Het verschil lijkt her en der groot, maar dat valt best mee. En zoals rik al zei is eigenlijk alleen de sporing afstelbaar. De afwijkingen komen voornamelijk door draagarmrubbers die slapper worden en iets slapper wordende veren waardoor de auto een beetje inzakt.