Ik wil binnen kort een intercooler op mijn td gaan bouwen met nartuurlijk de orginele onderdelen.
Ik heb alles bij de ooster buren van een schade auto af kunnen halen maar de intercooler was niet meer te redden dus die zoek ik nog eentje.
Is de intercooler van een 400 di het zelfde als van een 200 tdic?
En ik ben benieuwd naar de verschillen tussen een td en tdic, ik weet dat er bij een tdic er een electr. gestuurde diesel pomp op zit, maar hoe zit het met b.v. de verstuivers, de turbo druk en inspuit druk.
Ook ben ik benieuwd naar het verschil van rijden tussen een td en tdic, is het verschil van dat vermogen flink voelbaar en is de motor b.v. "soepeler"?
verschil td en tdic
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
verschil td en tdic
Roverloos
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Jeetje,
ik weet eigenlijk niet zomaar ofdat gaat hoor......
Het is natuurlijk zo dat de hoeveelheid lucht die aanwezig is voor de verbranding, in verhouding wordt gesteld met de intespuiten diesel..
Dus dr bestaat een kans dat je zelfs de ECU moet gaan aanpassen.
ik weet eigenlijk niet zomaar ofdat gaat hoor......
Het is natuurlijk zo dat de hoeveelheid lucht die aanwezig is voor de verbranding, in verhouding wordt gesteld met de intespuiten diesel..
Dus dr bestaat een kans dat je zelfs de ECU moet gaan aanpassen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Waar begin je aan het enige wat hetzelfde is is je blok en je cilinderkop (weet niet zeker)
Maar aanpassen van je ecu weet ik zeker, je uitlaat etc etc.
Je kan het ook als een uitdaging zien en je er in vast bijten, je leert er veel van en je hebt wat speciaals. (is wel beter dan je geld in een kroeg uitgeven)
maar ik zou eerst eens gaan proef rijden in een tdic om te voelen of het het waard is.
Suc6 Bam.
Maar aanpassen van je ecu weet ik zeker, je uitlaat etc etc.
Je kan het ook als een uitdaging zien en je er in vast bijten, je leert er veel van en je hebt wat speciaals. (is wel beter dan je geld in een kroeg uitgeven)
maar ik zou eerst eens gaan proef rijden in een tdic om te voelen of het het waard is.
Suc6 Bam.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Het draaiende gedeelte 'zeg maar' is het zelfde en zover ik heb kunnen zien de turbo ook,mischien dat de AR er van wat anders is ,maar de aansluitingen etc. niet en de uitlaat lijkt mij ook het zelfde.bam schreef:Waar begin je aan het enige wat hetzelfde is is je blok en je cilinderkop (weet niet zeker)
Maar aanpassen van je ecu weet ik zeker, je uitlaat etc etc.
Je kan het ook als een uitdaging zien en je er in vast bijten, je leert er veel van en je hebt wat speciaals. (is wel beter dan je geld in een kroeg uitgeven)
maar ik zou eerst eens gaan proef rijden in een tdic om te voelen of het het waard is.
Suc6 Bam.
En zoals Striker het al schreef zouden de injectoren idd anderen kunnen zijn, de ecu daar ben ik idd ook van overtuigt dat dat een andere is.
Kijk, het is voor mij ook niet de bedoeling om er een tdic van te maken en de waarde van die zal ik ook wel niet halen, maar tussen de 5 en de 10 pk moet wel lukken maar belangerijker vind ik dat het koppel omhoog gaat.
Bij komend voor deel is dat er vooral met deze dagen de termische belasteing ook wat minder word.
Mijn grootste zorg is dat de opbrengst van de pomp genoeg om hoog kan zonder gelijk een chip te steken, en waarschijnelijk is er aan deze pomp nog wat aan af te stellen.
Maar ik was ook benieuwd naar de grote verschillen tussen die 2 en ook kwa rijden.
Ik zal het wel zien wat het word, zo gauw als ik een intercooler heb ga ik aan de slag maar eerst moet ik het 1e gedeelte van de uitlaat vervangen , hij lekt namelijk op het flexibele stuk. kosten +/- 250 euro



Roverloos
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
Hopelijk hou je ons op de hoogte van dit project.
Heb zelf een 220sd van 97 en dit klinkt wel er leuk.
Ondanks dat de ruimte onder de kap beperkt is (airco naderhand ingebouwd) heb ik denk ik ook nog wel ruimte over voor de intercooler
En elke pk meer is er één
Heb zelf een 220sd van 97 en dit klinkt wel er leuk.
Ondanks dat de ruimte onder de kap beperkt is (airco naderhand ingebouwd) heb ik denk ik ook nog wel ruimte over voor de intercooler

En elke pk meer is er één

Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Ik vindt ook knap van rover dat ze de motorruimte zo vol hebben kunnen proppen bij die tdtjes en dan zit er bij mij fabrieks af de airco er in.peter3 schreef:Hopelijk hou je ons op de hoogte van dit project.
Heb zelf een 220sd van 97 en dit klinkt wel er leuk.
Ondanks dat de ruimte onder de kap beperkt is (airco naderhand ingebouwd) heb ik denk ik ook nog wel ruimte over voor de intercooler![]()
En elke pk meer is er één
daarom is er bij mijn nog ruimte voor een intercooler naast de radiateur, maar dan wel alleen voor een orginele want ik heb een universele gepast die ik nog had liggen maar ik kreeg hem op geen enkele manier fatsoenelijk passend en je kunt alleen ook maar de orginele chartscarriers gebruiken want er is simpel weg geen ruimte meer voor universele buizen/slangen.
Als ik een goede 2e handse intercooler heb gevonden ga ik er mee aan de slag, maar ja dat valt niet mee want ze hebben bijna allemaal voor schade. ( is er soms iets mis met de remmen van die rovers

Ik laat wel iets weten als het zo ver is met event. wat pics.

PS: Peter, jij hebt een open lucht filter he ?,scheelt dat wat in vermogen en geluid?
Ik vind het aanzuig geluid wel jofel maar hij moet niet gaan brommen.
Roverloos
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
Ik kan niet zeggen dat er meer vermogen merkbaar is.
Komt ook omdat de opening nog iets meer naar de plek waar normaal de intercooler zit moet.(ivm warme lucht)
Het aanzuiggeluid is zeer zeker hoorbaar zonder een echte brom.
Anders kun je het wel horen op de meeting in lelystad. Ben dan net terug van vakantie dus hoop ik dat ik van de vrouw mag
Komt ook omdat de opening nog iets meer naar de plek waar normaal de intercooler zit moet.(ivm warme lucht)
Het aanzuiggeluid is zeer zeker hoorbaar zonder een echte brom.
Anders kun je het wel horen op de meeting in lelystad. Ben dan net terug van vakantie dus hoop ik dat ik van de vrouw mag

Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6