Maestro
ja hoor
(ervaring). wat wil je weten
,meschien heb je wat aan deze site
http://www.mgcars.org.uk/cambs.mgoc/fwd ... ml#Maestro



http://www.mgcars.org.uk/cambs.mgoc/fwd ... ml#Maestro
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
elk 2 liter roverblok past. De O, M en T-series hebben allemaal hetzelfde onderblok.
Zet er dus lekker een T16 Turbo in met 200 pk, misschien is het goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die 820 ti's
Zet er dus lekker een T16 Turbo in met 200 pk, misschien is het goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die 820 ti's
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...
Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?
Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg...
Maar sneller is beter
Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?
Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg...

Maar sneller is beter

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
DAcht dat er in de 820TI ook een t16 lag, maar met aangepaste ECU118GTR schreef:
goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die
820 ti's
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
het verschilt, beide motoren zijn gebruikt in de 800. Maar die oudere M16's zijn goedkoper.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
tja kan prima, sterker nog ik zei toch dat de onderblokken hetzelfde waren. Nou het zijn allemaal o-serie onderblokken. Een T16 is een T-kop op een O-onderblok.Mini Power schreef:Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...
Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?
Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg...![]()
Maar sneller is beter
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
de 820ti is puur t16 blok net als in de 220tc alleen heeft de tc een andere ecu en iets andere nokkenassen(en zoals de engelsen zeggen choco pistons)
oftewijl de vitesse, vitesse sport, 620ti, 220gti-t, 220gsi-t, 420gsi-t, 220tomcat/ turbocoupe. is allemaal t16blok
de 800 mk1 tickford torbo is wel een ander blok (m dacht ik)
en in de maestro turbo ligt weer de o serie dacht ik
iig vanaf 1993 allemaal t16 met 200bhp op de 800vitesse na die had 180bhp(en daar kan ik ook wel mee leven)
oftewijl de vitesse, vitesse sport, 620ti, 220gti-t, 220gsi-t, 420gsi-t, 220tomcat/ turbocoupe. is allemaal t16blok
de 800 mk1 tickford torbo is wel een ander blok (m dacht ik)
en in de maestro turbo ligt weer de o serie dacht ik
iig vanaf 1993 allemaal t16 met 200bhp op de 800vitesse na die had 180bhp(en daar kan ik ook wel mee leven)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
de T-series is de opvolger van de M-series. de T-serie zit in de auto's van NA 1992. Dus idd de 220 coupe en consorten.
En ik heb een M16 turbo blok gezien(bij een sloper).
Dus die moet dan volgens mij uit een 800 komen, of misschien een meastro/montego
En ik heb een M16 turbo blok gezien(bij een sloper).
Dus die moet dan volgens mij uit een 800 komen, of misschien een meastro/montego
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!