pech op de Stelvio met mn ZT-T 135...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marwee
MG-R Regular
Berichten: 67
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 11:49 am
Woonplaats: Zoetermeer
Contacteer:

pech op de Stelvio met mn ZT-T 135...

Bericht door marwee »

mooi balen zeg, na n geweldige rit door Duitsland met gem 160 per uur, stille motor, red stille auto, stopte die ermee begin van de Stelvio, Italie...
liep ineens binnen 5 min in t rood, lampje aan, engine overheated en over...
bleef wel draaien maar met automatische bak was er geen gang meer in te krijgen, mooi kl... enz enz
hopelijk deze week weer terug bij dealer Koree en please please gaat t meevallen...
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

das klote :|
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

:evil: Hoop dat t meevalt voor je, heb je dr nooit wat mee, ben je 1000km van huis... :|
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Deed de airconditioning het wel nog? Klinkt als noodloop namelijk. En als de ventilatormotor is uitgevallen loopt ie ook warm. Althans dat was bij mijn eerste 75 het geval. Geen fut meer in de motor.....

Ik hoop voor je dat het meevalt, de dieselblokken zijn beresterk, daar zal het niet aan liggen.....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
marwee
MG-R Regular
Berichten: 67
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 11:49 am
Woonplaats: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door marwee »

had de airco wel uitgezet maar eenmaal terug op camping, die ik net aan gehaald had bleef de fan onwijs lang draaien met contact uit dus die deed t vlgs mij wel goed...
Gebruikersavatar
marwee
MG-R Regular
Berichten: 67
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 11:49 am
Woonplaats: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door marwee »

het viel allemaal "mee" mwoahh, de druksensor was stuk wat vlgs mijn dealer Koree, Maassluis wss lag aan de tuningbox van racechip.de en de ventilatormotor was stuk, en wat de meeste wel zullen weten das een onwijs duur kreng en ook nog n crime in te bouwen blijkbaar...

nu ff wachten tot mn chip weer terug is uit Duitsland, mn ZT-T is echt veeels te langzaam nu :(
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Vreemd verhaal, als jij een systeem hebt wat de druksensor manipuleerd dan gaat de sensor niet stuk maar de computer?
Maar wat betreft die druksensor, als dat de brandstofdruksensor is dan is het een bekend rover 75/zt probleem meestal is schoonmaken van de stekker voldoende maar ze gaan ook wel eens stuk.
En in Engeland wordt geadviseerd om die fan geregeld te testen en evt te vervangen voor een originele of beter voor een kenlowe type die is stiller en betrouwbaarder.

Maar je zou eens wat forums in Engeland of Duitsland moeten lezen over dit type auto, daar staat precies wat stuk kan gaan, en wat de symptomen zijn en hoe te voorkomen en te verhelpen.

B.v. http://www.the75andztclub.co.uk/forum/ of http://www.r75.info

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
marwee
MG-R Regular
Berichten: 67
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 11:49 am
Woonplaats: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door marwee »

BAM, bedankt
Mijn chip weer terug van racechip.de, die is doorgemeten en goed vlgs hen, helaas gaan ze GEEN garantie geven voor nieuwe inbouw en willen ze ook niks weten om een deel van de factuur te betalen uit coulance...

jmmr, maak je zoveel reclame op internet als hun en dan staan ze toch niet achter hun product zelfs als je zegt het weer te willen inbouwen omdat je je ZT te langzaam zonder hun tuningbox vindt...
Plaats reactie