instrumenten paneel

Plaats reactie
Michael

instrumenten paneel

Bericht door Michael »

Hoi ik hem een vraagje ik ben in het bezit van een MG ZT 190 waarvan er 2 lampjes defect zijn in het instrumenten paneel (verlichting) ik ben bezig geweest om het instumenten paneel waar de kilometerteller inzit te verwijderen maar krijg hem er niet uit aan 1 kant weet iemand precies hoe ik dit kan regelen zodat ik de lampjes achter de klokken kan vervangen?

Groet Michael
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat zijn geen lampjes die je even kunt vervangen, maar LED's die gesoldeerd moeten worden.

De klok eruit halen is niet zo heel lastig, kapje boven losmaken en eruithalen. Vervolgens het schroefje van de klok (bovenaan midden) losschroeven en de klok voorzichtig naar voren trekken.

Aan de zijkanten zitten wat "rubbertjes"/schuim, maar met steeds een beetje naar links/rechts wrikken komt ie er wel uit.

De klok moet volledig uit elkaar, dat is eigenlijk de vervelendste klus. Ik heb al heel wat klokken gedemonteerd, mocht je er hulp bij nodig hebben dan wil ik je er wel bij helpen.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Michael

Bericht door Michael »

Dat is zeker lastig ga het zeker es even proberen mocht het problemen geven laat ik het je nog even weten bedankt voor je info.
Michael

Bericht door Michael »

Nou ben er weer mee bezig geweest maar denk dat ik toch maar naar een dealer ga want krijg de klokken met geen mogelijkheid eruit aan een kant,zit zo vast als een huis dus ga van de week maar even langs bij de garage kijken wat die er van vinden,voordat ik het hele ding aan gort trek wel bedankt voor je aanbod trouwens.

Groet Michael

ps hou je op de hoogte
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Waar woon je ergens? Als het in de buurt is van Eindhoven of Geleen....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Michael

Bericht door Michael »

Nou dat is het hem juist is in amsterdam noord dus beetje uit de buurt.

groet
Plaats reactie