Rover 200
Solvedp@p@zs schreef:Mmm, als je uit Baarn komt ging ik eerder even aan bij BritishCarCentre,
das ook in Baarn en doen Rover/MG.
Laat ze daar evn kijken, kun je altijd kiezen waar je heengaat, Virid in Velp is ook niet gek ver dan.. En toch zeker net zo goed als Van Noort
Laatst gewijzigd door AiFi op ma jul 30, 2012 5:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Das prijzig, maar dat komt ook omdat het een vvc is. De kans bestaat inderdaad dat het een kapotte koppakking is. Maar gezien het fijt dat er na het bij vullen niks aan de hand was, kan het ook nog zijn dat er te wijnig vloeistof in gezeten had.
Al blijft die olie in je koel systeem wel erg vreemd (aan de andere kant heeft mn moeder ook wel eens kvs in der blok gegooid)
Dat je fan constand geschakeld staat is ook niet. Hier door koelt de auto te veel, en heb je de kans dat je blok nooit op de juiste bedrijft temperatuur kan komen, wat dan weer slecht is voor het blok.
Als je kop pakking kapot is, zou er ook vieze smurrie (ook wel mayo genoemd) onder de olie dop zitten. Kijk dat dus ook even na.
En 3e signaal is dat je auto erg wit rookt( uit de uitlaat) en deze damp ook lang blijft hangen (dikke witte rook, waar je de straat me vol kan zetten).
Ps. Aangezien je fan zo door verbonden is, en je motor niet kookte. Kan het ook gewoon zijn dat je temp sensor stuk is.
Al blijft die olie in je koel systeem wel erg vreemd (aan de andere kant heeft mn moeder ook wel eens kvs in der blok gegooid)
Dat je fan constand geschakeld staat is ook niet. Hier door koelt de auto te veel, en heb je de kans dat je blok nooit op de juiste bedrijft temperatuur kan komen, wat dan weer slecht is voor het blok.
Als je kop pakking kapot is, zou er ook vieze smurrie (ook wel mayo genoemd) onder de olie dop zitten. Kijk dat dus ook even na.
En 3e signaal is dat je auto erg wit rookt( uit de uitlaat) en deze damp ook lang blijft hangen (dikke witte rook, waar je de straat me vol kan zetten).
Ps. Aangezien je fan zo door verbonden is, en je motor niet kookte. Kan het ook gewoon zijn dat je temp sensor stuk is.
Zo he! 1600 knaken is erg duur voor een koppakking, valt mij persoonlijk tegen van een BCC!
'Normale' bedragen liggen tussen de 800 en 1300 euro, als je het door een dealer laat doen. Dus pak em beet met 1100 moet het ophouden, ik was minder kwijt omdat ik zelf meehielp en nog wat dingen heb gedaan terwijl de auto op de brug stond. Noot: ik heb ook een VVC in het vooronder liggen dus dat maakt geen verschil.
Ik zou als ik jou was even een berichtje naar Rik van Virid Performance doen! Dan zal je een beter bedrag worden geboden daar ben ik wel zeker van!
'Normale' bedragen liggen tussen de 800 en 1300 euro, als je het door een dealer laat doen. Dus pak em beet met 1100 moet het ophouden, ik was minder kwijt omdat ik zelf meehielp en nog wat dingen heb gedaan terwijl de auto op de brug stond. Noot: ik heb ook een VVC in het vooronder liggen dus dat maakt geen verschil.
Ik zou als ik jou was even een berichtje naar Rik van Virid Performance doen! Dan zal je een beter bedrag worden geboden daar ben ik wel zeker van!
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
@ Arjen: Jaa heb de ZR voor APK + beurt gedaan 2 weken geleden daar werd toch geconstateerd door mijzelf en 2 anderen dat de koppakking die al aan het zweten was toch erger was dan wij dachten (zweten was al bekend bij mij toen de uitlaat nokkenas werd verwisseld door een Piper)... Toen maar bij mezelf nagegaan of dit jaar doen of volgend jaar met kans op schade aan onderdelen.
Heb toen zelf meegeholpen bij Hofstee omdat ik ook wat andere dingen wou aanpakken, qua optische styling in de motorruimte
Heb toen zelf meegeholpen bij Hofstee omdat ik ook wat andere dingen wou aanpakken, qua optische styling in de motorruimte

Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
effe vakantiearjen schreef:De prijzen varieren nogal, maar het is ook sterk afhankelijk van wat er extra nodig is. Wij vervangen de koppakking van een vvc (samen met nog enkele pakkingen) voor 425 euro incl btw en koelvloeistof etc.
@ yme, is bij jou zr de koppakking vervangen? (Nadat je m gekocht hebt)
Laatst gewijzigd door AiFi op ma jul 30, 2012 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny_D schreef:Das prijzig, maar dat komt ook omdat het een vvc is. De kans bestaat inderdaad dat het een kapotte koppakking is. Maar gezien het fijt dat er na het bij vullen niks aan de hand was, kan het ook nog zijn dat er te wijnig vloeistof in gezeten had.
Al blijft die olie in je koel systeem wel erg vreemd (aan de andere kant heeft mn moeder ook wel eens kvs in der blok gegooid)
Dat je fan constand geschakeld staat is ook niet. Hier door koelt de auto te veel, en heb je de kans dat je blok nooit op de juiste bedrijft temperatuur kan komen, wat dan weer slecht is voor het blok.
Als je kop pakking kapot is, zou er ook vieze smurrie (ook wel mayo genoemd) onder de olie dop zitten. Kijk dat dus ook even na.
En 3e signaal is dat je auto erg wit rookt( uit de uitlaat) en deze damp ook lang blijft hangen (dikke witte rook, waar je de straat me vol kan zetten).
Ps. Aangezien je fan zo door verbonden is, en je motor niet kookte. Kan het ook gewoon zijn dat je temp sensor stuk is.
Het is ook maar 1 keer gebeurt maar van normaal in eens hop naar boven kon niet verder de meter van de temp ?
Nee het is geen mayo ook geen witte rook ? en dat zei die man van de anwb ook al dat men vaker wel is de verkeerde dingen doet in de verkeerde potjes :-)
We gaan het meemaken
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Witte rook duidt op een lek in de koppakking tussen koelvloeistofkanalen en verbrandingskamer. Dit komt weinig voor bij rover.
Olie in het water krijg je als er lekkage is rondom het olie kanaal.
Water in de olie lekt via de afdichtingen rond de kopbouten of via de onderkant van de cilinderbussen.
@ yme, wat voor soort pakking zit er nu tussen? Eentje zonder die vlakke plaat eroverheen?
Olie in het water krijg je als er lekkage is rondom het olie kanaal.
Water in de olie lekt via de afdichtingen rond de kopbouten of via de onderkant van de cilinderbussen.
@ yme, wat voor soort pakking zit er nu tussen? Eentje zonder die vlakke plaat eroverheen?
Dat zijn betere prijzen i.d.d.arjen schreef:De prijzen varieren nogal, maar het is ook sterk afhankelijk van wat er extra nodig is. Wij vervangen de koppakking van een vvc (samen met nog enkele pakkingen) voor 425 euro incl btw en koelvloeistof etc.
BCC staat er om bekend nogal duur te zijn. Aardige mensen met verstand van Engelse auto's, alleen geen verstand van marktconforme prijzen.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
arjen schreef:Witte rook duidt op een lek in de koppakking tussen koelvloeistofkanalen en verbrandingskamer. Dit komt weinig voor bij rover.
Olie in het water krijg je als er lekkage is rondom het olie kanaal.
Water in de olie lekt via de afdichtingen rond de kopbouten of via de onderkant van de cilinderbussen.
@ yme, wat voor soort pakking zit er nu tussen? Eentje zonder die vlakke plaat eroverheen?
? geen idee

