fout code

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

fout code

Bericht door basjebas »

Nu heb ik een obd2 bluetooth apparaatje gekocht. en nu heb ik de 45 uitgelezen en kwam de volgende melding:
p0300 multiple cilinder misfire detected

wat kan dit zijn?? gewoon een vieze bougie of kabel?? of iets ergers?

thanks
Groet, Bas
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

das iets voor Arjen ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

A P0300 diagnostic code indicates a random or multiple misfire. If the last digit is a number other than zero, it corresponds to the cylinder number that is misfiring. A P0302 code, for example, would tell you cylinder number two is misfiring. Unfortunately, a P0300 doesn't tell you specifically which cylinder(s) is/are mis-firing, nor why.

Symptoms may include:

the engine may be harder to start
the engine may stumble / stumble, and/or hesitate
other symptoms may also be present


A code P0300 may mean that one or more of the following has happened:

Faulty spark plugs or wires
Faulty coil (pack)
Faulty oxygen sensor(s)
Faulty fuel injector(s)
Burned exhaust valve
Faulty catalytic converter(s)
Stuck/blocked EGR valve / passages
Faulty camshaft position sensor
Defective computer

Possible Solutions

If there are no symptoms, the simplest thing to do is to reset the code and see if it comes back.

If there are symptoms such as the engine is stumbling or hesitating, check all wiring and connectors that lead to the cylinders (i.e. spark plugs). Depending on how long the ignition components have been in the car, it may be a good idea to replace them as part of your regular maintenance schedule. I would suggest spark plugs, spark plug wires, distributor cap, and rotor (if applicable). Otherwise, check the coils (a.k.a. coil packs). In some cases, the catalytic converter has gone bad. If you smell rotten eggs in the exhaust, your cat converter needs to be replaced. I've also heard in other cases the problems were faulty fuel injectors.

Random misfires that jump around from one cylinder to another (read: P030x codes) also will set a P0300 code. The underlying cause is often a lean fuel condition, which may be due to a vacuum leak in the intake manifold or unmetered air getting past the airflow sensor, or an EGR valve that is stuck open.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Wordt vaak veroorzaakt door vervuilde bobines (even demonteren en dan rubber dop eraf halen en goed schoonmaken).

Loopt ie op benzine of op lpg? Op lpg heb je zoiezo een grotere kans dat deze code erin komt.

Brand het motorlampje ook? Als het systeem namelijk regelmatig ziet dat er misfires zijn gaat het lampje branden. Als dit niet brand zal het dus ook niet vaak voor komen.
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

Hij loopt op lpg. Motorstorinslampje brand niet
Groet, Bas
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Dan wissen en de lambda regeling controleren. Is vaak wel mogelijk met die uitlees kastjes. De waarde van de lambdasonde moet wisselen tussen 0,2 en 0,8 volt (ongeveer 8 x per 10 seconden).

Als dit goed is, en de motor loopt goed zonder schokken en dergelijke zou ik me er niet te druk over maken. Op lpg springt het motorlampje nou eenmaal wat sneller aan dan op benzine.
Plaats reactie