zwakheden ZR diesel
zwakheden ZR diesel
ik ben aan het zien om weer over te schakelen naar een diesel
en heb daar bij een mooie ZR 115 gevonden
zijn er speciale dingen waar je moet op letten?
zoals bij een benzine de koppakking?
grtz
en heb daar bij een mooie ZR 115 gevonden
zijn er speciale dingen waar je moet op letten?
zoals bij een benzine de koppakking?
grtz
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Eigenlijk niet, deze diesels gaan zelden stuk. Wat wel een zwak puntje is bij deze auto's is het inslijten van de koelvloeistof slang die naar de radiateur loopt. Deze raakt de slang van de intercooler en slijt daar door. Natuurlijk vrij simpel te vervangen maar toch.
Wel even controleren of de auto zijn onderhoud gehad heeft, dat zegt over het algemeen veel over de staat van de auto.
Succes met het uitzoeken van een auto!
Wel even controleren of de auto zijn onderhoud gehad heeft, dat zegt over het algemeen veel over de staat van de auto.
Succes met het uitzoeken van een auto!
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
spammer
heb ze verwijderd voor je

heb ze verwijderd voor je
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ja dat kan.
Ik ben er even mee bezig geweest (staat nu even stil
)
met de mafles remap dat is met weg geschreven LMM
dat kunnen ze in NL en BE ook niet alleen in UK
zij zrijven de map zo dat de dip er uit is en met de SDI verstuivers , D-cat
, uitlaat en nog wat aanpassingen nemen hun dan mee in de remap.
en dan zit je op 155 a160 pk
zeg maar de chiptuning op maat HIER in NL.
die chiptuning 150 pk hier is zeer optimistisch
@Dr Doggystyle dank je
Ik ben er even mee bezig geweest (staat nu even stil

met de mafles remap dat is met weg geschreven LMM
dat kunnen ze in NL en BE ook niet alleen in UK
zij zrijven de map zo dat de dip er uit is en met de SDI verstuivers , D-cat
, uitlaat en nog wat aanpassingen nemen hun dan mee in de remap.
en dan zit je op 155 a160 pk
zeg maar de chiptuning op maat HIER in NL.
die chiptuning 150 pk hier is zeer optimistisch

@Dr Doggystyle dank je

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
ik ben vandaag snel eens gaan kijken 
auto staat er proper bij
juist de remmerij zou moeten vervangen worden...
nu zaterdag eens grondig gaan kijken en die mafles remap kun je daar wat meer info over geven? is dit dan nog in orde voor de roet meting bij de keuring (apk)?
ik weet toevallig ook een MK1 115 staan
al weet ik niet of die nu al verkocht is of niet

auto staat er proper bij

juist de remmerij zou moeten vervangen worden...
nu zaterdag eens grondig gaan kijken en die mafles remap kun je daar wat meer info over geven? is dit dan nog in orde voor de roet meting bij de keuring (apk)?
ik weet toevallig ook een MK1 115 staan

eerst de ++e
- geen Lmm meer die kapot kan
- een eco map
- het is een duo map
- 160 pk met aanpassingen (sdi's, uitlaat ezv)
- bij de MK2 is de dip weg
- geen ROET
de --e
- bij de MK2 gaat je motorstoringslampje
- EN HET MINSTE IS DUS OP HET VASTELAND NIET TE KRIJGEN
een duo map is dat je MET je LMM de ECO stand hebt en zo iets minder verbruik
De meste zetten er een schakelaar tussen om van eco naar mafles te gaan (onder het rijden)
Hoe kom je er aan
ga naar de UK
Of vind in BE een tuner die voor jou de map uit leest en via E-mail naar de
tuner in de UK stuurt. die past hem aan op jou wens (met de mots die je hebt) en stuurt hem terug.
de tuner hier zet de map in de ecu en KLAAR
wil je een chiptuning doe eerst andere tuning en werk het als laatst af
met een chiptuning (op maat)
de chiptuners hier zeggen 150-155 pk maar die getallen wil ik wel eens
zien op de bank
er zit een meganische turbo op en zonder aanpassingen gaat de druk niet omhoog.
- geen Lmm meer die kapot kan
- een eco map
- het is een duo map
- 160 pk met aanpassingen (sdi's, uitlaat ezv)
- bij de MK2 is de dip weg
- geen ROET
de --e
- bij de MK2 gaat je motorstoringslampje

- EN HET MINSTE IS DUS OP HET VASTELAND NIET TE KRIJGEN
een duo map is dat je MET je LMM de ECO stand hebt en zo iets minder verbruik
De meste zetten er een schakelaar tussen om van eco naar mafles te gaan (onder het rijden)
Hoe kom je er aan


Of vind in BE een tuner die voor jou de map uit leest en via E-mail naar de
tuner in de UK stuurt. die past hem aan op jou wens (met de mots die je hebt) en stuurt hem terug.
de tuner hier zet de map in de ecu en KLAAR
wil je een chiptuning doe eerst andere tuning en werk het als laatst af
met een chiptuning (op maat)
de chiptuners hier zeggen 150-155 pk maar die getallen wil ik wel eens
zien op de bank
er zit een meganische turbo op en zonder aanpassingen gaat de druk niet omhoog.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
lijkt me wel interessant die mafles map 
en @ tazz ik zou de velgen wisselen van zr juist omwille van dat ik dan mijn winterbanden kan behouden op mijn straights...
moest deze er komen dan gaan mijn huidige evo racings in het mat zwart helemaal
had effe zitten denken voor een oranje hart maaar het werk en de kosten die er aan zijn vind ik het niet echt waard

en @ tazz ik zou de velgen wisselen van zr juist omwille van dat ik dan mijn winterbanden kan behouden op mijn straights...
moest deze er komen dan gaan mijn huidige evo racings in het mat zwart helemaal

had effe zitten denken voor een oranje hart maaar het werk en de kosten die er aan zijn vind ik het niet echt waard