zwakheden ZR diesel

littldevil

zwakheden ZR diesel

Bericht door littldevil »

ik ben aan het zien om weer over te schakelen naar een diesel
en heb daar bij een mooie ZR 115 gevonden
zijn er speciale dingen waar je moet op letten?
zoals bij een benzine de koppakking?
grtz
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Eigenlijk niet, deze diesels gaan zelden stuk. Wat wel een zwak puntje is bij deze auto's is het inslijten van de koelvloeistof slang die naar de radiateur loopt. Deze raakt de slang van de intercooler en slijt daar door. Natuurlijk vrij simpel te vervangen maar toch.
Wel even controleren of de auto zijn onderhoud gehad heeft, dat zegt over het algemeen veel over de staat van de auto.

Succes met het uitzoeken van een auto!
littldevil

Bericht door littldevil »

aaah dit is redelijk goed nieuws dan :p

de wagen zou 100K op de teller staan hebben en is van een bank in beslagname dus het is niet van in de weg te staan denk ik
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

en de LMM niet vergeten dat k#@ten ding :evil:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
littldevil

Bericht door littldevil »

is de turbo zelf ook een zwakke plek of?
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Totaal niet.
De 115 heeft wel een map (ecu program) met
Een dip bij 3000 toeren en das iets minder :evil:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Kan iemand er een paar verwijdere
Er gaat iets goed fout :evil:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26473
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

spammer :+
heb ze verwijderd voor je
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
littldevil

Bericht door littldevil »

kan dit niet verholpen worden door een remap naar laat ons zeggen 150 pk? :twisted:
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Ja dat kan.
Ik ben er even mee bezig geweest (staat nu even stil :evil: )
met de mafles remap dat is met weg geschreven LMM
dat kunnen ze in NL en BE ook niet alleen in UK
zij zrijven de map zo dat de dip er uit is en met de SDI verstuivers , D-cat
, uitlaat en nog wat aanpassingen nemen hun dan mee in de remap.
en dan zit je op 155 a160 pk
zeg maar de chiptuning op maat HIER in NL.


die chiptuning 150 pk hier is zeer optimistisch :roll:

@Dr Doggystyle dank je ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

+1 naar de post boven op ^^^
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

die zr die je gezien hebt is dat een MK2
er zijn ook MK1 115 (heeeel zeldzaam)is het overgangsmodel
meer weten over een mafles remap :?:
De +++++ en
En de ---- en :mrgreen:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
littldevil

Bericht door littldevil »

ik ben vandaag snel eens gaan kijken :p

auto staat er proper bij :inlove:
juist de remmerij zou moeten vervangen worden...

nu zaterdag eens grondig gaan kijken en die mafles remap kun je daar wat meer info over geven? is dit dan nog in orde voor de roet meting bij de keuring (apk)?

ik weet toevallig ook een MK1 115 staan :D al weet ik niet of die nu al verkocht is of niet
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

eerst de ++e

- geen Lmm meer die kapot kan
- een eco map
- het is een duo map
- 160 pk met aanpassingen (sdi's, uitlaat ezv)
- bij de MK2 is de dip weg
- geen ROET


de --e

- bij de MK2 gaat je motorstoringslampje :evil:
- EN HET MINSTE IS DUS OP HET VASTELAND NIET TE KRIJGEN


een duo map is dat je MET je LMM de ECO stand hebt en zo iets minder verbruik
De meste zetten er een schakelaar tussen om van eco naar mafles te gaan (onder het rijden)


Hoe kom je er aan :think: ga naar de UK :+
Of vind in BE een tuner die voor jou de map uit leest en via E-mail naar de
tuner in de UK stuurt. die past hem aan op jou wens (met de mots die je hebt) en stuurt hem terug.
de tuner hier zet de map in de ecu en KLAAR

wil je een chiptuning doe eerst andere tuning en werk het als laatst af
met een chiptuning (op maat)

de chiptuners hier zeggen 150-155 pk maar die getallen wil ik wel eens
zien op de bank
er zit een meganische turbo op en zonder aanpassingen gaat de druk niet omhoog.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
littldevil

Bericht door littldevil »

lijkt me wel interessant die mafles map :p

en @ tazz ik zou de velgen wisselen van zr juist omwille van dat ik dan mijn winterbanden kan behouden op mijn straights...
moest deze er komen dan gaan mijn huidige evo racings in het mat zwart helemaal :lol:
had effe zitten denken voor een oranje hart maaar het werk en de kosten die er aan zijn vind ik het niet echt waard
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

mijn oude ZR diesel was een geweldige auto waar ik met veel plezier in heb gereden.
de volgende eigenaar heeft er ook heel wat mee gereden zonder veel problemen.
echter vond ik hem niet bepaald zuinig. fabriek opgave is 1:18 maar 1:14 is realistisch.
Plaats reactie