waterpomp schoepen in motor.
-
- MG-R Addict
waterpomp schoepen in motor.
Ben weer erg blij! heb vandaag nieuwe distributie riem, spanrol, multiriemen en waterpomp laten plaatsen in de garage, er was wel een vervelend puntje, de oude waterpomp was 2 schoepen kwijt, ze hebben alle leidingen doorzocht en overal waar ze in en bij konden maar niets meer gevonden, de auto koelt goed, iemand al eens ervaring mee gehad?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Uiteraard is het type motor niet van belang 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Thanks, maar eigenlijk maakt het toch niet uit.
Raar dat een schoep afbreekt, die dingen draaien rond in koelwater, daardoor kunnen ze niet oxideren, ze raken niets behalve koelwater en er staat geen grote kracht op.
Ik heb nooit ook maar enige schade aan de bladen gezien behalve wanneer het koelwater bevroren was. (ergo = kraanwater)
Raar dat een schoep afbreekt, die dingen draaien rond in koelwater, daardoor kunnen ze niet oxideren, ze raken niets behalve koelwater en er staat geen grote kracht op.
Ik heb nooit ook maar enige schade aan de bladen gezien behalve wanneer het koelwater bevroren was. (ergo = kraanwater)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Kan natuurlijk een fabrieksfoutje zijn? kijken of je het eruit kunt halen maar volgens mij is het wel schadelijk losse delen in de motor
.
In ieder geval succes
groet mathyn

In ieder geval succes
groet mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
-
- MG-R Core
Wel vreemd dat die schoepen afbreken.. waarschijnlijk zijn ze blijven steken in de cilinderkop. Kan eigenlijk geen schade aanrichten. Aangezien het onmogelijk het hele systeen rond kan komen, komt het nooit in de waterpomp terecht. Verder zijn er geen bewegende delen, dus zolang er niet verstopt zit o.i.d. is er verder niks aan de hand.
-
- MG-R Addict
Toen ik de auto kocht had hij al enorme < met hoofd letter E > onderhoud achterstand , ik kocht hem met 167d op de teller en zo ver ik kan achterhalen heeft hij op 70 dkm zijn laatste beurt gehad dus het zou goed mogelijk zijn dat het nog de eerste pomp is. hij koelt goed dus laten we hopen dat het zo blijft.