waterpomp schoepen in motor.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
falco
MG-R Addict

waterpomp schoepen in motor.

Bericht door falco »

Ben weer erg blij! heb vandaag nieuwe distributie riem, spanrol, multiriemen en waterpomp laten plaatsen in de garage, er was wel een vervelend puntje, de oude waterpomp was 2 schoepen kwijt, ze hebben alle leidingen doorzocht en overal waar ze in en bij konden maar niets meer gevonden, de auto koelt goed, iemand al eens ervaring mee gehad?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Uiteraard is het type motor niet van belang :+
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

gaat weer lekker met mij :? het is een 1.8 zonder turbo
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Thanks, maar eigenlijk maakt het toch niet uit.

Raar dat een schoep afbreekt, die dingen draaien rond in koelwater, daardoor kunnen ze niet oxideren, ze raken niets behalve koelwater en er staat geen grote kracht op.

Ik heb nooit ook maar enige schade aan de bladen gezien behalve wanneer het koelwater bevroren was. (ergo = kraanwater)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mathyn
MG-R Addict

Bericht door mathyn »

Kan natuurlijk een fabrieksfoutje zijn? kijken of je het eruit kunt halen maar volgens mij is het wel schadelijk losse delen in de motor :shock:.
In ieder geval succes

groet mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)

Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Wel vreemd dat die schoepen afbreken.. waarschijnlijk zijn ze blijven steken in de cilinderkop. Kan eigenlijk geen schade aanrichten. Aangezien het onmogelijk het hele systeen rond kan komen, komt het nooit in de waterpomp terecht. Verder zijn er geen bewegende delen, dus zolang er niet verstopt zit o.i.d. is er verder niks aan de hand.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Toen ik de auto kocht had hij al enorme < met hoofd letter E > onderhoud achterstand , ik kocht hem met 167d op de teller en zo ver ik kan achterhalen heeft hij op 70 dkm zijn laatste beurt gehad dus het zou goed mogelijk zijn dat het nog de eerste pomp is. hij koelt goed dus laten we hopen dat het zo blijft.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

ik had hem gelukkig voor de zekerheid vervangen omdat ik gehoord had dat rover adviseerde hem meteen bij een distributie riem te laten doen, het geld was het niet riem, spanrol en pomp maar 113 euro de garage kost mij niets, de ene hand wast de ander mooier kan je het niet hebben.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

is wel verstandig om mee te vervangen, helemaal als hij er al zo'n poos opzit ;)
is heel vervelend als na een maand je pomp er mee ophoud of gaat lekken en weer de hele handel los gemaakt moet worden :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie