Gezien op marktplaats

Een MG-R.nl lid gezien in het wild? of een andere mooie MG of Rover ....
arjen
MG-R Core

Gezien op marktplaats

Bericht door arjen »

De adverteerder in onderstaande advertentie maakt gebruikt van onze bedrijfsnaam.
Bij deze wil ik duidelijk maken dat wij op geen enkele manier verbonden zijn aan Autobedrijf Terpstra / UK carparts in Kollum.

De heer Terpstra is mijn oude werkgever en probeert ons helaas zoveel mogelijk tegen te werken.
Het bleef eerst enkel bij het kopieren van onze advertenties, maar het gebruiken van onze naam gaat in mijn ogen echt te ver.

Afbeelding
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

en duur dat ie is :roll:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
mathyn
MG-R Addict

Bericht door mathyn »

het is een oplichter eerste klas ik had een voorpoot aan hem gevraagt hoeveel mij dat koste 140 euro zei die ik dacht ja hoor ben gekke henkie niet dus ben ik naar de sloop geweest 50 euro met veer en al

groet mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)

Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

jup precies ik bestelde ok iets komt op de prijs nog BTW en BTW over de verzendkosten dus 1e en laatste keer
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Kansloos. Kunnen jullie marktplaats hier niet op aanspreken? Of doen ze er niks aan?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ja, probeer je een goede naam op te bouwen en dan krijg je dit...:?
Als het goed is, verwijderd marktplaats de advertentie vandaag wel. Echt jammer dat dit de 'beloning' is voor het werk dat ik daar tot aan het laatste moment met 100% inzet gedaan heb.
Blijkbaar kan ie het niet verkroppen dat we niet achter zijn 'werkwijze' stonden.

Ik heb bij marktplaats gemeld dat wij absoluut niet met autobedrijf Terpstra / UK Carparts geassocieerd willen worden, omdat dit onze reputatie ernstig kan beschadigen.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Valt dit ook niet onder smaad en laster?
Dan zou je (mochten ze dit blijven doen) naar de politie kunnen stappen, en vervolgens hem via de rechter een verbod op kunne leggen + schade vergoeding eisen.

ligt er maar weer net aan hoe ver je het wil laten komen natuurlijk. maar voor de zekerheid zou ik wel al alles opschrijven/bewaren met wat hij jullie zwart probeert te maken. Al is het maar "just in case"
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
jmdr

Bericht door jmdr »

en ernaartoe gaan om het face to face te bepraten?
of is daarvoor teveel gebeurd? aan de andere kant, zie het als een compliment, hijzelf kan niet beter en kopieert het van zijn ex werknemer.
is vrij triest. maar ik denk wel dat je beter erover kan praten voordat je de weg naar de rechter zoekt. maar bewaar het wel, zoals johnny ook al zegt, voor het geval dat.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Bedankt voor de tips!
Dit valt zeker onder smaad en laster, maar het is niet onze intensie om stappen te ondernemen.
Wel bewaren we alle gegevens, zoals de schermfoto van marktplaats, en onze e-mail berichten met diverse instanties.

Ik baal echt van deze laag bij de grondse actie. Eerst verziekt ie zijn eigen naam, terwijl ik hem er zelfs op heb gewezen dat ie bepaalde dingen moest veranderen in zijn handelswijze en omgang met klanten (het antwoord wat ie daarop gaf zal ik hier maar niet herhalen), en nu probeert ie volop om ons kapot te maken. En dat gebeurt helaas niet alleen op marktplaats..

Het verhaal wat ie rond strooit over dat ie mij en mijn compagnon ontslagen heeft en dat wij daarom een eigen bedrijf zijn begonnen wil ik ook graag de wereld uit hebben. Wij hebben zelf besloten ontslag te nemen, omdat wij niet langer op zo'n manier ons geld wilden verdienen.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Wat een nare actie, terrecht dat je boos bent.
En Terpstra is zelf ook als ex-monteur voor zichzelf begonnen, bij Hofstee/Drachten vandaan d8 ik, je zou zeggen dat hij juist daarom niet zulke geintjes zou willen uithalen.

Maar ik dacht eigenlijk dat Terpstra een goede naam had, wat voor rare acties heeft hij onlangs uitgehaalt dan?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je kan de publiciteit zoeken lokale kranten smullen hiervan, alleen om nou in een slachtoffer rol te kruipen......
Ik persoonlijk zou hem opzoeken met een onafhankelijk iemand of advocaat anders eindigt dit niet.
Ik weet niet of je een bijstandsverzekering hebt maar ik zou daar eens informeren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik denk niet dat ik (als ex werknemer) er goed aan doe om te vertellen wat voor acties hij zoal uithaald.

Ik heb dit hier geplaatst omdat ik anders bang ben dat mensen denken dat wij een onderdeel zijn van Terpstra.

Het lijkt mij normaal dat je zoveel mogelijk samen werkt met de mensen die in dezelfde sector werkzaam zijn. Zo hebben wij bijvoorbeeld nog veel contact met Hofstee.
Omdat Terpstra hier een totaal andere visie op heeft, is een gesprek helaas niet zinvol.

Alleen als beginnend bedrijf kun je je tijd en geld wel beter besteden dan aan dit soort zaken.
Daarom hoop ik dat het hier bij blijft.

Voor de duidelijkheid:
Ik heb nooit de bedoeling gehad om Terpstra hier zwart te maken, maar met acties als deze voel ik mij genoodzaakt om duidelijk te maken dat wij als bedrijf volledig los van hem staan en ook niks meer met hem te maken willen hebben.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

-verziekt ie zijn eigen naam

-en nu probeert ie volop om ons kapot te maken. En dat gebeurt helaas niet alleen op marktplaats

-we niet achter zijn 'werkwijze' stonden.

-Ik denk niet dat ik (als ex werknemer) er goed aan doe om te vertellen wat voor acties hij zoal uithaald.
Lekker geheimzinnig :stick:

Begrijp me niet verkeerd Arjen, maar dergelijk woordgebruik riekt ook naar elebogen werk.

Zeg waar het op slaat (zoals de eerste post, weinig mis mee) en niet de tussenoplossing waar je nooit op aangesproken kan worden.

Ik heb bv nooit iets raar gehoord (behalve dan de prijs) over het bedrijf maar "nu" is er opeens "iets" aan de hand, "iets" "duisters" en "geheimzinnigs", wat blijkbaar niemand weet maar "ohoh" het is echt "ernstig". Uiteraard kan je niet vertellen wat, maar goed dat ik weet dat er "iets" aan de hand is.

:+ sorry, mijn excuses voor dit stukje. Ik heb een heel raar gevoel aangaande dit soort discussies. Ik ken jou slechts een beetje en Terpstra nog minder, en als buitenstaander zegt het me allemaal niets zonder dat er feiten benoemd worden.
Laatst gewijzigd door 118GTR op za apr 21, 2012 12:15 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

das klote, helemaal als startende ondernemer zijnde.

magoed, het kan natuurlijk nooit kwaad om van te voren naar het juridisch loket en of de rechtswinkel te gaan. ( puur informatief )
Die kunnen je in dit soort gevallen helpen met advies geven en je weet een beetje wat voor rechten je hebt en stappen kan ondernemen mocht het wel zo ver komen.
ook kunnen ze je helpen met het opstellen van een eventuele officiële brief richting je ex werkgever waarmee je kan vragen of hij wilt stoppen met deze praktijken en hem verteld wat voor hem de risico's zijn om dit soort dingen te doen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

@ 118 gtr. Ik begrijp je wel, maar concrete voorbeelden geven op een forum kan voor mij een nadeel zijn bij eventuele verdere stappen.
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Laat gaan, laat gaan, Arjen.

Hier heb je echt helemaal niets aan, sterker nog; je haalt jezelf onderuit.
Laat hem gewoon doen, al neemt hij een deel van je naam op marktplaats. Gewoon je ding doen, en vooral goed doen. Dat spreekt vervolgens veel meer rond dan dit.

Nu ga je kwaad met kwaad bestrijden met vage uitspraken die net teveel zeggen. En dan zak je juist meer in plaats van dat je stijgt.... Da's in ieder geval mijn mening....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie