Rover 75 stoel in MG ZT

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Rover 75 stoel in MG ZT

Bericht door Steven Rover »

Door de hernia van moeders willen we graag een Rover 75 stoel in de MG plaatsen zolang deze nog niet verkocht kan worden.

Ik neem aan dat een Rover 75 stoel gewoon in de MG ZT past?
Het liefst kopen we dan een leren stoel, alleen zijn deze allemaal elektrisch bedient. Nu zit er onder de passagiers kant van de MG ZT wel een zwarte stekker met 4 draaden.

Mijn vragen:

* Past deze elektrisch bediende Rover 75 stoel in de MG ZT
* Zijn zowel de bestuurders als passagiers kant (evenveel) in hoogte verstelbaar?
* Weet iemand zo'n set voor een leuke prijs. (Ebay en schadeauto's zal ik in de gaten houden, dat is waarschijnlijk niet het probleem ;) )
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het past vast wel.

Maar het verschil in comfort tussen beide auto's zit nauwelijk in de stoel, maar voornamelijk in het onderstel. (ik vind persoonlijk bv de stoelen van een ZS comfortabeler dan die van een 45, omdat ze je meer steun geven en je beter vasthouden waardoor je zelf minder hoeft te doen, dat is uiteraard wel rijstijl afhankelijk)

De prijzige oplossing is een stoel op maat laten maken, ik heb 2 familieleden die dat bij iedere auto doen vanwege hun rug. En dat zijn geen super-zachte comfort stoelen maar juist grote steungevende vrij harde stoelen. check http://www.scheel.nl
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als die zwarte stekker er ligt dan past en werkt het wel. Alleen de bijrijders stoel is meestal niet in hoogte verstelbaar.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het past allemaal en als je geen elektra hebt liggen is het gemakkelijk aan te leggen.
Maar het probleem is waarschijnlijk niet de stoel maar de lage zit.
Ik heb zelf bij mijn slechte periodes dat ik er niet uit kan komen maar dan zijn er altijd mensen om mij te helpen. Maar aan de zit zelf ligt het niet.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Klopt, het is voornamelijk de lage zit van de MG stoelen. De ZITTING staat behoorlijk naar achteren en samen met de opstaande wangen is het voor mijn moeder zeer lastig om uit de stoel te komen.

De 75 stoel is volgens mij een stuk vlakker.

Zelf dacht ik een Engelse bestuurders stoel te plaatsen, als de passagiers stoel niet in hoogte te verstellen is, omdat deze Engelse dan wel in hoogte verstelbaar is (engelse bestuurders stoel = NL passagiers stoel)

Ik weet alleen niet of de 75 stoelen zowiezo iets hoger zijn dan de MG ZT stoelen.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Je kunt een basis nemen van een engelse stoel die is meestal in hoogte verstelbaar en daar de zt stoel op monteren heb ik ook gedaan.
Ik heb zo 2 in hoogte verstelbare stoelen.

Oftewel van 2 een maken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ja dat is wel een 'mooie' oplossing maar dan blijft het zo dat de zitting te schuin naar achteren helt waardoor ze alsnog moeite heeft om eruit te komen tezamen met de hoge zijkanten.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Plaats reactie